Sense màscara sanitària dos anys després

L'element de protecció ja no és necessari als espais interiors de la UdL

classe sense mascareta
Una classe del grau d'Història avui / Foto: UdL
Més de dos anys després de la seua instauració, l'ús de la màscara sanitària en interiors ha deixat de ser obligatori avui, 20 d'abril, a tot l'Estat espanyol. Les úniques excepcions són per a les persones majors de 6 anys als espais vulnerables com els centres sanitaris, els centres sociosanitaris i el transport públic. Els membres de la Universitat de Lleida (UdL) que desenvolupin activitats formatives o de recerca en aquests llocs l'han de portar. A la resta d'instal·lacions de la UdL, aquests elements de protecció han deixat de ser necessaris.

El consell de direcció ha decidit aplicar plenament el Reial Decret del Govern central i eliminar l'ús generalitzat de la màscara, implantat arran de la pandèmia de COVID-19. Ara bé, puntualitza que "això no treu que si una persona se sent més còmoda portant-la ho pugui fer". "Per la mateixa raó, haurem de tenir en compte que no es podrà obligar ningú a dur-ne", afegeix en un comunicat. La unitat de Prevenció de Riscos Laborals pot fer recomanacions en aquells casos que els hi consultin. El nombre de persones, la distància, la ventilació i el temps que s'hi estigui en un espai són elements importants que cal tenir en compte.

De moment, les classes presencials han arrencat avui amb la majoria de persones assistents sense la mascareta. Alumnat de segon de grau de la Facultat de Lletres explica que és el primer cop que veu les cares a tots els seus companys i companyes des que van iniciar l'etapa universitària.

El Govern central ja va anular l'obligatorietat de les mascaretes en espais exteriors el passat mes de febrer, mitjançant un altre Reial Decret. La decisió de treure-les ara també a l'interior respon, segons el darrer decret, a que "les cobertures de vacunació a Espanya estan per sobre del 92% en la població major de 12 anys i més del 92% dels majors de 60 anys han rebut una dosi de reforç que millora la protecció d'aquest grup de població enfront de la COVID-19 greu i defunció. Tots els indicadors principals de seguiment de l'epidèmia vigents, d'acord amb l'Estratègia de vigilància i control enfront de la COVID-19 després de la fase aguda de la pandèmia, es troben, segons l'últim informe publicat el 8 d'abril de 2022, en un nivell de risc baix en la major part del territori, la qual cosa situa l'alerta en nivell 1 en 42 de les 52 províncies".
MÉS INFORMACIÓ: