Robòtica, domòtica i construcció en el 16è Mercat de la Tecnologia

Hi participen 1.702 alumnes d'ESO, Batxillerat i Cicles Formatius de les comarques de Lleida

mercatec2
Torna una nova edició del Mercat de la tecnologia al campus de Cappont. FOTO: UdL
Un braç robot amb control remot, un glamping domòtic, el disseny i construcció d'una columna de pedra natural a escala, un pàrquing automàtic, són alguns dels 72 projectes que es presenten demà a la 16a edició del Mercat de la Tecnologia que organitzen el Vicerectorat d'Estudiants i l'Institut de Ciències de l'Educació de la UdL en col·laboració amb l'Escola Politècnica Superior (EPS) i el Departament d'Educació de la Generalitat.

És el primer cop que es presenten projectes de tecnologia de tots els cursos d'ESO i Batxillerat, així com de Cicles formatius, destaquen els organitzadors del Mercat, que enguany aplegarà un total de 1.702 estudiants d'ESO, Batxillerat i Cicles formatius de més d'una vintena de centres de Lleida, Cervera, Sort, Mollerussa, Guissona, La Seu d'Urgell i Balaguer.

Amb l'objectiu d'impulsar les vocacions científiques i tecnològiques entre l'alumnat de Lleida i comarques, la jornada, que tindrà lloc al campus de Cappont, ha programat també tallers i demostracions com ara la d'Electricitat sorprenent a càrrec d'Adolf Cortel (professor jubilat de física i química) amb experiments participatius i divertits per entendre conceptes bàsics d'electricitat; la de realitat augmentada i realitat virtual, a càrrec de la startup Invelon, o els tallers de Drons, amb professorat de l'EPS, i com engegar un negoci aprofitant la tecnologia, amb els experts de la Càtedra d'Emprenedoria de la UdL.

A l'igual que en l'edició anterior, el Mercat inclou activitats en anglès, com ara el restaurant amb robots cambrers Nyam, nyam, que impartirà Engijoc. I també les xerrades divulgatives que enguany versen sobre els telescopis i la creació de música a partir de les possibilitats que ens dóna la tecnologia.

Els organitzadors de la jornada, destaquen la qualitat dels projectes presentats pels centres educatius i que s'han estat treballant durant tot el curs . L'alumnat que demà participa al 16è Mercat de la tecnologia (1429 com a visitant i 273 com a expositor) estarà acompanyat d'una quarantena de professores i professors dels seus centres respectius.