El periodisme responsable, eix del Simposi de Llibertat de Premsa

Professionals com Ramón Lobo o Rosa Maria Calaf participen en la jornada

rosamariacalaf_estiuUdL
Rosa Maria Calaf, a la Universitat d'Estiu de la UdL / Foto: UdL
El periodisme responsable davant de les víctimes, els conflictes i els col·lectius desfavorits és l'eix central del 4t Simposi de Llibertat de Premsa, que se celebra aquesta setmana a la Universitat de Lleida (UdL). Sobre la taula es posarà el tractament informatiu d'esdeveniments com ara el referèndum de l'1 d'octubre de 2017, els atemptats de Barcelona i Cambrils, el cas de Diana Quer o la desaparició del nen Gabriel Cruz. Professionals reconeguts com Ramón Lobo o Rosa Maria Calaf participen en la quarta edició d'aquesta trobada, que coorganitzen la UdL i el Col·legi de Periodistes de Catalunya.

La conferència inaugural dimecres, 2 de maig, anirà a càrrec del periodista de TV3 i presentador del Telenotícies migdia, Carles Prats. Serà a partir de les 18.45h a la Sala d'Actes del Rectorat. Abans, però, tindran lloc els tallers sobre les tres branques escollides: diversitat i col·lectius desfavorits, conflictes i víctimes. A banda dels temes més mediàtics, també hi haurà temps per analitzar-ne d'altres com els joves marroquins que malviuen als carrers de Melilla, el col·lectiu transsexual, les malalties de salut mental o el ciberassetjament a dones periodistes a Twitter.

Experts universitaris de Lleida, Barcelona, Castelló i València comparteixen programa amb professionals de la informació com la veterana Rosa Maria Calaf, corresponsal de TVE durant 37 anys; l'ex-col·laborador de El País, Ramón Lobo; Xan Codesido (Galicia TV) o Laura Fanals (Diari de Girona). També amb representants d'altres àmbits, com l'adjunta al síndic de greuges de Catalunya i professora de Dret Constitucional a la Universitat de Barcelona, Maria Jesús Larios; el responsable de premsa de SOS Racisme, José Peñín; o el director de l'Observatori de la Cobertura de Conflictes de la Universitat Autònoma Barcelona, Xavier Giró.

La cloenda del simposi, el dia 3 de maig, anirà a càrrec del periodista de Crónica Global, Carlos Quílez.