Resistència no violenta i sexualitats subversives, a la Universitat d'estiu

Els 72 cursos previstos es duran a terme en 20 municipis lleidatans

fotomovimiento
FOTO: Fotomovimiento (CC BY-NC-ND 2.0)

Guanyar drets, llibertats i justícia amb dinàmiques de no violència i de resistència i desobediència civil pacífica, serà l'eix d'un dels cursos nous del total de 72 -6 virtuals- que ofereix la 26a Universitat d'Estiu de la Universitat de Lleida. Dinàmiques de la no violència, que s'impartirà a Igualada i també en format virtual, compta amb l'economista Arcadi Oliveres, l'antropòloga i politòloga, Èlia Susanna, i la investigadora en no violència, Véronique Duduoet.

En el programa d'enguany destaquen també com a novetats un curs d'intervenció assistida amb animals que es durà a terme entre l'Hípica l'Arca (Alcoletge) i La Manreana (Juneda); Fotografiant estels, una activitat nocturna a La Seu d'Urgell, dos propostes del món del teatre, el curs Poesia de Sang que comptarà, entre altres, amb el poeta Enric Cassasses (Premi Nacional de Literatura 2012) i el cantautor Xavier Baró; o el curs semipresencial Com ser un (excel·lent) estudiant online, que es farà a Lleida.

A destacar també, la segona edició del curs sobre identitats sexuals subversives, en col·laboració amb Colors Ponent, i dos noves propostes formatives de desenvolupament de videojocs que seran impartides per personal de l'empresa lleidatana Starloop Studios, que recentment ha obert oficines a Sillicon Valley.

Torna una altra edició d'Art i territori a Agramunt, de les fundacions Viladot i Guinovart, que tindran entre els seus ponents al músic, David Esterri (Lo Pardal Roquer), l'il·lustrador, Matías Tolsà, o l'artista, Cristina Cuñat, així com el d'altes capacitats intel·lectuals, de la Fundació d'ajut a nens i joves amb altes capacitats.

Tots els cursos que s'oferten en aquesta edició apleguen més 200 professors i se celebraran, la majoria, entre el 25 de juny i el 20 de juliol, tot i que n'hi ha dos programats pel setembre. Dels 72, 40, es duran a terme a Lleida, i 10, a La Seu d'Urgell. Altres indrets que acullen cursos seran els municipis de Tremp, Isil, Igualada, Agramunt, Alcoletge, La Granadella, Torrebesses, Arbeca, El Pont de Suert, La Granja d'Escarp, Seròs, Solsona, Balaguer, Ós de Balaguer i, per primer cop, els de Juneda i Aitona.

La matrícula comença el proper 7 de maig i romandrà oberta fins a la data d'inici de cada curs. Les persones que es matriculin abans del 15 de juny tindran descomptes. A l'espera de les dades d'enguany, la Universitat d'estiu suma ja 13.220 alumnes en els 679 cursos realitzats al llarg dels darrers 25 anys de trajectòria. L'edició de 2017 va arribar als 901 participants repartits en 46 cursos.