Recta final de la Universitat d'estiu, amb els cursos a La Seu d'Urgell

Una setantena de matriculats a les classes, que s'allarguen fins divendres

ramaderiaUdL
Una de les propostes passa per la ramaderia Foto: ETSEA-UdL

La 23a edició de la Universitat d'Estiu encara aquest dilluns la seua recta final, amb els sis cursos que es desenvolupen a La Seu d'Urgell. Una setantena de persones participen en les classes, que estrenen ubicació al Centre Cultural Les Monges. Aquest equipament pren el relleu de l'INS Joan Brudieu. L'oferta, que es desenvolupa fins el proper divendres 24 de juliol, abasta des de les arts fins a la ramaderia.

Coneguem les Nostres Races d'Animals se centra en la cabana de Catalunya, des de l'aviram (gallines, coloms, oques...) fins als grans ungulats (cavalls i vaques), passant per ovelles i cabres, gossos i races extingides. El curs, que dóna una especial importància als programes de gestió, inclou diferents sessions pràctiques a l'Alt Urgell i la Cerdanya. Tindran lloc dimarts, dimecres i dijous a partir de les 16.00h. Giraran al voltant de la subjecció i amidament de cavalls, reconeixement de capes bovines i equines i els patrons de muda en aus.

En l'àmbit de la filologia, té lloc el curs La Competència Pragmàtica en l'Ensenyament i l'Avaluació d'ELE, centrat en la docència de l'espanyol com a llengua estrangera. Relacionat amb la didàctica, també trobem La Comunicació Escola-Família. Com comuniquem i Com Podem Millorar, que fa especial incidència en situacions de diversitat cultural.

Dins l'esfera de la salut, el programa inclou Eines pel Benestar i la Felicitat, centrat en tècniques com ara la respiració, la relaxació i la gestió positiva del pensament. Pel que fa a les arts, L'Artista Medieval II inclou un recorregut exhaustiu pels monuments de la Seu d'Urgell i la visita de diverses esglésies de la Cerdanya i Perpinyà, on els alumnes matriculats també coneixeran el palau dels Reis de Mallorca. Mentre, Passió per Bach. Una Aproximació Humana i Musical aborda tant la seua biografia com aspectes tècnics i estilístics d'alguna de les seues obres cabdals.

En el marc d'aquest darrer curs i del Festival de Música Antiga dels Pirineus, dimecres tindrà lloc un concert a càrrec de la Lookingback Baroque Orchestra i Andreas Prittwitz (flauta de bec, clarinet, saxo i direcció), que interpretarà obres de Johan Sebastian Bach, Giovanni Battista Sammartini, Antonio Vivaldi, Henry Purcell i Francesco Geminiani. Serà a partir de les 22.00h a l'Hotel El Castell de Castellciutat i servirà com a acte de cloenda dels cursos de la 23a Universitat d'Estiu de la UdL a La Seu d'Urgell.

Contingut relacionat