Reconeixement als esportistes de la UdL

Han aconseguit 19 medalles en els campionats universitaris del 2015

esportistesUdL2015
Recepció al claustre de les Heures FOTO: UdL

Els esportistes de la Universitat de Lleida (UdL) han aconseguit un total de 19 medalles als darrers Campionats Universitaris de Catalunya i Espanya: sis d'or, vuit d'argent i cinc de bronze. Aquest és el bagatge que han presentat en la recepció institucional que ha tingut lloc aquest dijous al claustre de les Heures de l'edifici del Rectorat, presidida pel vicerector d'Activitats Culturals i Projecció Universitària, Joan Biscarri, que els ha felicitat pel seus èxits.

Biscarri ha afirmat que l'esport té molt a veure amb l'activitat acadèmica, ja que ambdós estan relacionats amb la cultura de l'esforç, aprendre dels errors i continuar malgrat les derrotes. El vicerector ha reflexionat també sobre la paradoxa que es dóna entre l'esport d'elit i la resta de pràctiques esportives. Així mentre que el primer té un gran reconeixement social, les altres, entre elles l'esport universitari, en tenen molt poc.

Un total de 262 joves (110 noies i 152 nois) han participat als Campionats de Catalunya en representació de la UdL i 49 (18 noies i 31 nois) han pres part a les proves estatals. Els esportistes de la Universitat de Lleida han competit enguany en disciplines molt diverses, des de futbol, handbol i atletisme fins a taekwondo, rugbi 7 femení, judo o handbol platja femení.

Tots els centres de la UdL tenen competidors a les seues aules, malgrat que la majoria dels esportistes de la Universitat de Lleida es concentren a l'INEFC-Lleida (centre adscrit), la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social, la Facultat de Medicina, i la Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia.

Medaller Campionats de Catalunya:

OR: Futbol masculí, futbol platja masculí, José Ramon Rodríguez (10 quilòmetres masculí), Elena Rabade (10 quilòmetres femení), Joel Catalina (taekwondo masculí) i Òdena Vilalta (natació femenina).

ARGENT: Rugbi 7 femení, handbol femení, handbol platja femení, Gisela Sànchez (mitja marató femenina) i Noemí Catalina (taekwondo femení).

BRONZE: Volei platja masculí, Guillem Segura (marató masculina) i Javier Miró (judo masculí).

Medaller Campionats d'Espanya:

ARGENT: Gerard Porras (atletisme), Noemí Catalina (taekwondo femení), Antonio Bueno i Francesc Muñoz (tennis doble masculí).

BRONZE: Elena Llobera (atletisme) i Joel Catalina (taekwondo).