Quinze alumnes de la UdL, a la Setmana del Parlament Universitari

De Comunicació i Periodisme Audiovisuals, Dret i Administració d'Empreses

parlament universitari
Alguns participants de UdL a la SPUNI. FOTO:

Un total de quinze estudiants de la Universitat de Lleida (UdL), nou noies i sis nois, participen des d'avui a la 14a Setmana del Parlament Universitari (SPUNI), un curs de formació destinat a l'alumnat de les universitats catalanes per donar a conèixer el funcionament polític, l’estructura i les funcions de la institució parlamentària. Tretze són alumnat dels graus de Comunicació i Periodisme Audiovisuals, Dret i Administració d'Empreses, i dos de màsters d'advocacia. La majoria, 8, faran de diputats, mentre que 4 seran periodistes i 3 més lletrats.

Després d'una formació prèvia, aquest matí han començat les sessions, amb la presència de Roger Torrent, president del Parlament, i Margarita Arboix, rectora de la Universitat Autònoma de Barcelona en la cloenda de la primera sessió plenària. Els universitaris elaboraran i debatran, fins al proper dia 20, un projecte de llei de cooperació i promoció econòmica exterior i treballaran en diferents comissions al voltant de temes com ara l'impacte de la digitalització, la precarietat laboral juvenil i el futur de les universitat. També tindran l'oportunitat de participar en un debat amb representants dels grups polítics del Parlament.

La UdL fa 6 anys que participa en aquesta iniciativa coordinada a Lleida des de la Facultat de Dret, Economia i Turisme i patrocinada per la Diputació. L'alumnat obté dos crèdits de matèria transversal, tot i que el més important per les coordinadores, Maria Àngels Cabasés, Agnès Pardell i Montse Solanes, és que treballen competències tan necessàries per a tots els graduats com la negociació, el treball en equip, la capacitat crítica o l'anàlisi de temes d'actualitat.

En total, a la Setmana del Parlament Universitari hi participen 200 alumnes de totes les universitats catalanes, que hauran de fer de diputats, lletrats, lingüistes i periodistes, la xifra més alta de totes les edicions.