Què seria el procés sobiranista sense internet?

El periodista Saül Gordillo presenta a la UdL el seu darrer llibre 'Sobirania.cat'

SaulGordilloprocessobiranistaUdL
Saül Gordillo, Olga Bondereva, i Miquel Pueyo. FOTO: UdL

Demostrar la gran influència que han tingut Internet, els mitjans digitals i les xarxes socials en el moment històric que viu Catalunya és l'objectiu del darrer llibre del periodista Saül Gordillo, Sobirania.cat.10 anys de la revolta política i catalana a Internet, que ahir es va presentar a la UdL.

Gordillo, cap de continguts digitals d'El Periódico de Catalunya, va estar acompanyat del director de la Càtedra de Periodisme i Comunicació de la UdL, Miquel Pueyo, i de l'alumna de l'assignatura Comunicació política i institucional, Olga Bondereva, que va ser l'encarregada de presentar-lo.

Sobirania.cat, és en opinió dels professors de Periodisme i Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona, Joan Manuel Tresserras i Enric Marín, que han escrit el pròleg del llibre, "el relat més complet i documentat sobre el paper del ciberactivisme polític en l'articulació de la revolta democràtica que ha fet possible l'èxit del moviment sobiranista a Catalunya".

El llibre comença al març del 2004, amb els atemptats de l'11-M a Madrid i la victòria electoral de José Luis Rodríguez Zapatero, que va arribar a La Moncloa amb la promesa d'acceptar la reforma estatutària del Parlament de Catalunya; i arriba fins la convocatòria de la consulta del 9 de novembre de 2014, passant per les  manifestacions de la Diada de 2012 i la Via Catalana de 2013.

L'autor, col·laborador a Catalunya Ràdio i al canal 3.24 de TVC i un dels periodistes referents de la xarxa catalana, analitza el paper dels blogs, dels diaris digitals i la irrupció de les xarxes socials, com a eina clau en lʼorganització política de col·lectius i forces sobiranistes i independentistes. Més d'un centenar d'anotacions a peu de pàgina, una cronologia amb fotografies i les fitxes dels 200 protagonistes de les xarxes catalanes permeten una lectura complementària, més aprofundida, d'un relat periodístic que combina política i Internet.

'Sobirania.cat' és el primer títol de Crea't Edicions un nou projecte cultural que promou el periodista Oriol Ferran.