Prop de 1.300 places per estudiar a l'estranger el curs vinent

Noves beques per anar a Rússia i Corea del Sud

mobilitatUdLsetembre2017
Alumnat de mobilitat que ha rebut la UdL aquest primer quadrimestre / Foto: UdL
La Universitat de Lleida (UdL) ofereix un total de 1.281 places per estudiar a l'estranger el proper curs acadèmic (2018-2019), mitjançant diferents programes de mobilitat. Concretament, en 45 països d'Europa, Amèrica, Àsia i Àfrica. Com a novetat, hi ha beques Erasmus per a estudiar a tres universitats de Rússia i a una de Corea del Sud. La convocatòria s'ha obert aquest dilluns, 27 de novembre i el termini per a presentar sol·licitud s'allarga fins el 15 de desembre.

D'aquestes places, 965 corresponen al programa Erasmus Estudis, que permet la mobilitat entre els països europeus que formen part del programa Erasmus; i la resta, als programes Mobilitat UdL (312) i al nou programa Erasmus Estudis amb països associats (8, de les quals 4 compartides amb Mobilitat UdL), que en ambdós casos faciliten la mobilitat amb països que no formen part del programa Erasmus).

Durant les setmanes prèvies a la convocatòria, la unitat de Relacions Internacionals i les diferents facultats i escoles de la UdL han dut a terme 10 sessions informatives per a l'estudiantat interessat en realitzar estades de formació a l'estranger, a les que han assistit més de 550 estudiants de tots els campus, inclòs aquest any per primera vegada el Campus d'Igualada.

Durant aquest curs 2017-18, Relacions Internacionals preveu que un total de 254 estudiants de la UdL facin una estada en una universitat estrangera. Paral·lelament la Universitat de Lleida rep alumnat d'intercanvi d'altres països. El curs passat, van ser uns 300.