Professorat i alumnat de Tolosa, d'intercanvi a la UdL

Amb sessions sobre Molière, Ives Roqueta i Roman de Flamenca

delegacioTolosaUdL
Un moment de les jornades Foto: Càtedra d'Estudis Occitans UdL

La Universitat de Lleida (UdL) ha acollit aquests dies una delegació de la Universitat de Tolosa – Joan Jaurés, en el marc d'un intercanvi de la Càtedra d'Estudis Occitans de la UdL. Alumnat i professorat d'aquest centre francès han gaudit de quatre dies plens d'activitats de lleure i sessions acadèmiques sobre el dramaturg Molière, l'escriptor Ives Roqueta i la novel·la anònima Roman de Flamenca.

Els occitans han visitat Lleida tot just un mes després que una delegació de la UdL visités Tolosa. El responsable de Coordinació de la Direcció General de Política Lingüística, Xavier Moral, i el director del departament de Filologia Catalana i Comunicació de la Universitat de Lleida, Miquel Pueyo, van ser els encarregats d'obrir les jornades. La resta de sessions les han fet els docents de la  Universitat de Tolosa – Joan Jaurés Joèla Ginestet, Jacme Gourc i Patric Sauzet.

L'intercanvi s'inscriu en la col·laboració estable entre les dos universitats en matèria occitana, concretat en un conveni Erasmus + que facilita la mobilitat de professorat i estudiantat dels dos centres. El director de la Càtedra, Aitor Carrera, ha destacat que l'any vinent dos estudiants del grau de Filologia Catalana i Estudis Occitans passaran tot l'any a Tolosa per perfeccionar la seua formació.