Premi per a una fotografia de l'EPS

El Centre Basc de Matemàtica guardona una imatge de Criptografia i Grafs

Pizarra matemática UdL - Santi Martínez (EPS-UdL)
La imatge guardonada / Foto: Santi Martínez (EPS-UdL)
Una fotografia de grup de recerca de Criptografia i Grafs (C&G) de l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) ha estat premiada pel Centre Basc de Matemàtica (Basque Center for Applied Mathematics-BCAM) en el marc del concurs "pizarras matemáticas". La imatge, realitzada per Santi Martínez, ha estat guardonada amb el primer premi en la categoria general.

El BCAM va organitzar el concurs per celebrar el seu desè aniversari. Buscava la pissarra  més bonica i original, afirmant que els matemàtics omplen pissarres de càlculs i fórmules "que semblen veritables obres d'art". La fotografia guanyadora de l'EPS és una panoràmica amb gran angular de la sala de recerca del C&G.

A la categoria escolar han guanyat unes alumnes de tercer i quart d'ESO d'un col·legi de Màlaga, mentre a la categoria interna del BCAM s'ha imposat una imatge sobre un model matemàtic de neurociències.