Primers contactes de l'INDEST amb el territori

Possibles col·laboracions de l'institut de recerca amb la Diputació i la FCAC

La reunió va tenir lloc al Saló Víctor Siurana Foto: INDEST UdL
Els premiats, amb les autoritats acadèmiques Foto: UdL
La Diputació de Lleida i la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC) estan interessades a col·laborar amb l'Institut de Desenvolupament Social i Territorial (INDEST) de la Universitat de Lleida (UdL). Així s'ha posat de manifest en la primera trobada d'aquest institut de recerca propi de la UdL amb entitats del territori, organitzada pel Consell Social.

L'objectiu de la reunió, que va tenir lloc divendres al vespre al Saló Víctor Siurana del Rectorat, era donar a conèixer l'INDEST i alhora percebre les demandes socials i territorials de les diferents entitats i organitzacions per donar el màxim valor i utilitat a la recerca d'aquest institut, dirigit pel catedràtic de Sociologia de la UdL Fidel Molina.

La missió de l'INDEST és impulsar la recerca de les Ciències Socials i les Humanitats per analitzar el desenvolupament dels territoris i posar aquest coneixement al servei de les institucions públiques i privades per tal que aquestes en puguin dur a terme una bona planificació i gestió demogràfica, econòmica, social, saludable, sostenible, jurídica, lingüística, patrimonial, cultural i mediambiental.

Entre els assistents a la trobada, a banda de la Diputació i la FCAC, hi havia representants de la Fundació Món Rural Marc Riera, el Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida (PCiTAL), PIMEC Lleida, la Federació de Comerç (FECOM), Alumni UdL i algunes empreses. L'acte va finalitzar amb un tast de productes locals de Lleida.

Text: Comunicació INDEST / Oficina de Premsa UdL