Premis estatals pel grup de Malherbologia de la UdL

malherbologiaUdL2015
D'esquerra a dreta: Aritz Royo (UdL), Marisa Salas (DuPont França), Jordi Rey-Caballero (UdL), Joel Torra (UdL) i Jordi Recasens (UdL)

El grup de Malherbologia i Ecologia Vegetal de la Universitat de Lleida (UdL) ha guanyat dos premis al 15è Congrés de la Societat Espanyola de Malherbologia (SEMh), celebrat a Sevilla. Es tracta del millor treball presentat en el marc de la trobada i del guardó Phytoma, destinat a la millor comunicació presentada per un jove investigador en formació.

El premi Phytoma ha estat per un treball sobre els mecanismes de resistència "non-target-site" (no causats per mutacions en la diana) en biotips de Papaver rhoeas L. amb resistència múltiple. El signen Jordi Rey Caballero, J. Menéndez, Marisa Salas i Joel Torra. Aquests investigadors de la UdL l'han desenvolupat en col·laboració amb investigadors de la Universitat de Huelva.

El premi ACTAS SEMh a la millor comunicació presentada al congrés ha estat per Opcions de maneig de Papaver rhoeas amb resistència múltiple a herbicides, signada per Joel Torra, Aritz Royo-Esnal, Jordi Rey Caballero, Jordi Recasens i Marisa Salas.
Els objectius d'aquests treballs, desenvolupats en el marc de convenis amb l'empresa DuPont de Nemours (França), són conèixer els mecanismes de resistència a herbicides desenvolupats per la rosella (Papaver rhoeas), una de les principals males herbes dels nostres cereals. Sobretot, els processos no causats per mutacions en la diana en biotips amb resistència múltiple a herbicides inhibidors d'ALS i d'herbicides hormonals com el 2,4-D. També busquen establir estratègies de maneig integrat en camp mitjançant la utilització de diferents tècniques culturals (rotacions de cultiu, canvis en les dates de sembra) juntament amb l'aplicació d'herbicides alternatius als que l'espècie manifesta resistència.