Premis Mensa al Coneixement per a la Universitat de Lleida

Teresa Capell, Elvira Fernández, John Amin, Joan Falguera i Carles Feixa van ser les persones guardonades

premisMENSA2019UdL
Les persones premiades amb els responsables de Mensa i els representants de la UdL i el PCiTAL. FOTO: @andreuibanez
El grup local de l'associació de persones amb altres capacitats Mensa, va lliurar ahir al Parc científic i tecnològic agroalimentari de Lleida (PCiTAL) els IV Premis Mensa Lleida al Coneixement, que distingeixen la trajectòria i la contribució a la millora de la qualitat de vida i el coneixement de persones per part d'investigadors i emprenedors.

En la categoria de coneixement científic i tecnològic va ser guardonada la professora de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) i directora del Grup de Biotecnologia Vegetal Aplicada del Departament de Producció Vegetal i Ciència Forestal de la Universitat de Lleida (UdL) – Centre Agrotecnio, Teresa Capell.

Quant al coneixement artístic i humanístic, el premi va recaure en el catedràtic d'Antropologia, actualment professor a la Universitat Pompeu Fabra, Carles Feixa, director del grup de recerca UdL-UPF Jovis.

El Premi Mensa Lleida al Coneixement Emprenedor va anar a parar als fundadors d’INVELON i d’INTECH3D, dos consultores tecnològiques d'implementació del món 4.0 a la indústria. Es tracta de Joan Falguera i John Amin, alumne del Grau en Enginyeria Mecànica de l'Escola Politècnica Superior de la UdL.

Elvira Fernández, professora en excedència de la Facultat de Medicina de la UdL i exdirectora de l'IRBLleida, va ser reconeguda en la categoria al Coneixement honorífic, així com el servei cientificotècnic de Laboratori Imatge Vascular UDETMA de l'IRB.

Totes les persones premiades van ser obsequiades amb una adaptació renderitzada, generada per mitjà del càlcul d’il·luminació GI o indirecta, de la figura del Pensador de Rodin, reproduïda en una impressora 3D com a representació al·legòrica conjunta dels àmbits de la ciència i la tecnologia, les humanitats i les arts i la iniciativa emprenedora.