Premi per a un alumne de la UdL per un dron amb visió artificial

El guardó Enginy 2018, dotat amb 2.000 euros

PREMI ENGINY
El guanyador, amb el prototip Foto: KellyQuesada/MISSATGES

Un estudiant d'Enginyeria Industrial de la Universitat de Lleida (UdL), Ali Benmoussa El Omari, rebrà aquest divendres el premi Enginy 2018 per dissenyar un dron amb un programa de seguiment d'objectes mitjançant un sistema de visió artificial a partir dels colors. El guardó, dotat amb 2.000 euros, l'atorga el Col·legi d'Enginyers Graduats i d'Enginyers Tècnics Industrials de Lleida (CETILL) i l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la UdL al millor Treball de Final de Grau en Enginyeria Mecànica i Enginyeria Industrial.

Tutoritzat pels professors Carles Mateu i Juan Antonio Garriga, del Grup d'Investigació en Intel·ligència Artificial de l'EPS, Benmoussa ha creat un prototip que utilitza els colors per construir una visió artificial de l'entorn i poder seguir objectes. Les utilitats d'aquest dispositiu, segons el seu creador, són variades. "Des de l'enregistrament de videoclips, al rastreig o el seguiment de persones", ha explicat. L'enginyer ha agraït "la predisposició dels seus tutors així com la facilitació de tot el material per a la realització del projecte".