Premi al Centre Dolors Piera per la lluita contra la violència de gènere

PremiDolorsPieraUdL
Algunes de les persones premiades amb el rector Foto: UdL

El Centre Dolors Piera d'Igualtat d'Oportunitats i Promoció de les Dones de la Universitat de Lleida (UdL) ha estat guardonat avui amb un dels premis de la Delegació del Govern a Catalunya en motiu del Dia Internacional de l'Eliminació de la Violència contra les Dones. Es tracta d'una distinció que reconeix persones i organitzacions compromeses en l'eradicació de la violència de gènere en les seues diferents manifestacions. En total s'han lliurat cinc premis: a dos entitats, una personalitat de l'àmbit jurídic, un departament de la Generalitat i la UdL, com a única universitat.

La directora d'aquest centre de la UdL, Ana Romero, i l'anterior responsable del mateix i catedràtica de la UdL, Maria Ángeles Calero, han assistit a l'acte d'entrega, celebrat a l'Auditori del Centre Nacional de Condicions de Treball de Barcelona. Els premiats han rebut una escultura de forja realitzada en tallers ocupacionals per a la reinserció social.

El Centre Dolors Piera acaba de publicar el número 10 de la Col•lecció Genuïnes: Fes un clic, a la xarxa sense risc. Guia per a connectar-te a la xarxa de forma segura i que no t'enredin!. A partir de la guia també s'han dissenyat tallers de prevenció i sensibilització de la violència a les xarxes socials adreçats a alumnat i professorat de secundària, així com a estudiantat universitari. Les primeres sessions s'impartiran a l'IES d'Alcarràs el proper mes de desembre.