Premi Mensa per a la professora de l'EPS Luisa F. Cabeza

Reconeix la tasca del seu grup de recerca en energia i maquinària agroindustrial

premisMensa-LuisaCabezaUdL2017
Els premiats, amb les autoritats / Foto: Mensa Lleida

La professora de l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) Luisa F. Cabeza ha rebut un dels premis Mensalleida, concretament al coneixement científic i tecnològic. L'entitat reconeix així la tasca del grup de recerca en energia i maquinària agroindustrial (GREA Innovació Concurrent) liderat per Cabeza, que també dirigeix l'Institut Politècnic d’Innovació i Recerca en Sostenibilitat (INSPIRES) de la UdL.

GREA Innovació Concurrent es va fundar l'any 1999 en el marc dels estudis d'Enginyeria Tècnica Industrial, especialitat Mecànica, de la Universitat de Lleida. "Des dels seus inicis ja va néixer com un grup multidisciplinari, i actualment les seues línies de treball es centren en les àrees d'Enginyeria Energètica i la construcció sostenible", destaca el veredicte de Mensa. Actualment, se centra principalment en l'emmagatzematge d'energia tèrmica, amb gran interès pel punt de vista ambiental, incloent l'energia incorporada i les consideracions de mitigació de CO2.

Els altres dos guardons de Mensa Lleida han estat per a la Fundació Lleida Solidària (coneixement artístic i humanístic) i per al fundador de Lleidadrone, Andreu Ibáñez (coneixement emprenedor). Aquesta organització internacional que aplega més de 100.000 socis en tot el món ja va guardonar el catedràtic d'Història de l'Art de la UdL, Ximo Company, en l'edició 2016.