Paul Christou recull la Medalla Narcís Monturiol

Amb 9 investigadores i investigadors més, al Palau de la Generalitat

medalles Monturiol
Els premiats en aquest 2021 / Foto: Recerca i Universitats
El professor investigador ICREA de la Universitat de Lleida (UdL) Paul Christou ha rebut aquest dijous a Barcelona la Medalla Narcís Monturiol que atorga la Generalitat de Catalunya al mèrit científic i tecnològic, amb 9 personalitats més: Manel Esteller (Universitat de Barcelona-UB), Teresa Espinal (Universitat Autònoma de Barcelona -UAB), Ramon Brugada (Universitat de Girona), Pilar Garcia (Universitat Politècnica de Catalunya-UPC), Paloma Mas (Centre de Recerca en Agrigenòmica), Victoria Reyes (UAB),  Jordi Salas-Salvadó (Universitat Rovira i Virgili-URV), Josep Samitier (UB) i Sebastià Xambó (UPC).

La consellera de Recerca i Universitats, Gemma Geis, ha presidit l'acte a l'Auditori del Palau de la Generalitat, amb la secretària general del Departament, Esther Morales, i el director general de Recerca, Joan Gómez Pallarès. El rector de la UdL, Jaume Puy, també ha assistit a la cerimònia; a l'igual que els seus homòlegs de la UB, Joan Guàrdia; la UPC, Daniel Crespo; i la URV, María José Figueras.

Christou, vinculat a la Universitat de Lleida des de 2004, és director del grup de Biotecnologia Aplicada del Centre de Recerca en Agrotecnologia Agrotecnio-UdL, del qual en va ser director entre 2012 i 2015. A banda de la seua tasca com a investigador, també dóna classes al Màster en Millora Genètica Vegetal.

Les Medalles Narcís Monturiol, instituïdes per la Generalitat l'any 1982, distingeixen les persones i entitats que han contribuït de manera destacada al desenvolupament de la ciència i la tecnologia a Catalunya. Amb el lliurament d'aquests guardons, el Govern ha atorgat un total de 291 Medalles Narcís Monturiol (227 a homes i 64 a dones) i 46 plaques a institucions.

Més informació: