Participació sota mínims a les eleccions d'estudiants

Quedaran llocs vacants a Claustre, juntes de centres i consells de departament

eleccionsestudiantatUdL2016
Votacions a la Facultat de Lletres. FOTO: UdL

Un total de 8.060 estudiants de la Universitat de Lleida estaven ahir cridats a les urnes per escollir els seus representants a Claustre, Juntes de centre i Consells de departament, que es renoven cada dos anys. Un 5,37% d'ells va anar a votar pel Claustre, un 5,12% ho va fer per les juntes de centre, i un 2,19% pels consells de departament.

Van presentar-se candidatures en 14 dels 26 departaments de la UdL, i en 5 dels 7 centres, a excepció de l'Escola Politècnica Superior i la Facultat de Lletres. Al Claustre hi va haver llista a tots els centres menys a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària. Això, a més del fet que algunes de les candidatures presentades no comptessin amb prou estudiants pels llocs a cobrir, farà que quedin vacants en molts òrgans.

Des del 2008, aquesta és la xifra més baixa de participació en unes eleccions de l'estudiantat. Aquell any el percentatge de participació per escollir representants al Claustre va ser del 8,31%; al 2010, del 9,74%, al 2012, va arribar a l'11,3%; i al 2014 va caure fins al 7,73%.

Enguany ha baixat en dos punts i escaig la mitjana, situant-la en el 5,37%. Els estudiants que més han votat a Claustre han estat els de la Facultat de Medicina, un 9,08%, seguits pels de la Facultat de Dret, Economia i Turisme, un 8,13%. A la cua trobem l'alumnat de Lletres, amb un 3,03% de participació i el de l'EPS, amb el 2,02%.