'Orange Soda' serà la imatge de la 28a Universitat d'Estiu

El cartell guanyador és obra d'una jove dissenyadora lleidatana

Cartell_estiu
Imatge del cartell guanyador
Estudiants universitaris representants en la seua diversitat en un estil simple i desenfadat, és el concepte que Andrea-Mersey de Castro Piñol ha volgut plasmar en Orange Soda, obra guanyadora del concurs de cartells de la 28a Universitat d'Estiu de la Universitat de Lleida que tindrà lloc entre el 29 de juny i el 24 de juliol propers.

La proposta de la dibuixant lleidatana s'ha imposat entre un total de 59 dissenys, la major part -29- procedents de Lleida, però també de diverses localitats de Barcelona, Tarragona, Girona, València, Castelló, Múrcia, Saragossa, Terol, Vitòria, Ourense, Ciudad Real i les Illes Balears. El jurat, format per Imma Munne (professora de l'Escola Municipal d'Art Leandre Cristòfol), Carme Molet (professora de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social de la UdL) i Pilar Sánchez (unitat de promoció i publicitat de la UdL), ha destacat el dinamisme i la originalitat de la il·lustració i la síntesi de dos colors (taronja i blau) tan contrastats. El premi del concurs està dotat amb 1.000 euros.

Titulada en Belles Arts, de Castro ha treballat en empreses de videojocs i animació, així com en el món editorial. Ha realitzat diverses portades de llibres, cartells, logotips i il·lustracions per embalatge, llibre infantil, novel·les, poemaris, i CD musicals, entre d'altres. L'any passat va ser l'encarregada de dissenyar el cartell de la 25a Mostra de cinema llatinoamericà de Lleida. Sobre el cartell explica que la taronjada, imprescindible dels seus estius, ha inspirat el nom del cartell. "El taronja i el blau són colors que representen l'estiu i a més es una combinació que m'encanta utilitzar pel seu contrast i vivesa. He volgut fer un cartell senzill, elegant inspirat en el disseny gràfic i editorial", afirma.

Pel que fa a totes les obres que s'han presentat al concurs, es poden veure fins al 31 de març en una exposició al vestíbul de la planta -1 de l'edifici polivalent, al campus 1 d'octubre. El programa de la 28a edició de la Universitat d'estiu de la UdL es farà públic a finals d'abril i el període de matrícula s'obrirà durant la primera setmana de maig.