Neomasclismes i violència a les xarxes, en una jornada a la UdL

Al Memorial Hortènsia Alonso, que organitzen Universitat, Paeria i Creu Roja

neomasclismesUdL
La jornada abordarà la violència masclista a la xarxes. FOTO: Caballerismo (sota CC BY 4.0)

En el marc dels actes organitzats amb motiu del 25 de Novembre- Dia Internacional per a l’Eradicació de la violència contra les dones, la Regidoria de Polítiques d’Igualtat de l'Ajuntament, la Creu Roja i el Centre Dolors Piera d’Igualtat i Promoció de les Dones de la Universitat de Lleida (UdL), coorganitzen, un any més, el Memorial Hortènsia Alonso. Aquesta jornada tècnica estarà dedicada a identificar els neomasclismes i les violències invisibles a les xarxes socials i el seu impacte entre adolescents i joves. També aportarà eines per conscienciar aquesta població sobre les actituds, els comportaments i els continguts masclistes presents a les xarxes socials, per a saber identificar-los i prevenir-los.

Tindrà lloc el proper dijous 26 de novembre, al Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera de la UdL, al Campus de Cappont, i està adreçada tant a professionals de l’àmbit de l’educació, la salut o els serveis socials, com al jovent i les seues famílies. Compta amb el suport de la Comissió d’Avaluació i Seguiment del Protocol d’Atenció a les dones en situació de violència masclista al municipi de Lleida i de l’Institut Català de les Dones.

La jornada s'obre amb la conferència: Neomasclismes i violències invisibles a les xarxes socials: educar adolescents i joves amb la mirada de gènere, a càrrec de Gemma Altell, psicòloga i subdirectora de l’Àrea de Gènere, Addiccions i Família, de la Fundació Salut i Comunitat.

A continuació es duran a terme tres tallers simultanis per aportar estratègies per identificar les violències invisibles i els neomasclismes, afavorir les actituds d’autoprotecció en l’ús de les xarxes socials i, al mateix temps, promoure la creació de continguts de tipus afectivosexual, des del bon tracte i la igualtat de gènere.

Es tracta d'Eines per detectar els neomasclismes a les xarxes socials, a càrrec d’Eva Cruells, psicòloga i investigadora social, activista feminista i experta en dones i tecnologia; Eines per a l’educació afectivosexual a les xarxes socials, a càrrec de Marta Nieto, programadora de continguts de Drac Màgic; i Eines de seguretat i d’autoprotecció a les xarxes socials, a càrrec de Vicent Sus i d’Alexandra Rivero, agents del Cos de Mossos d’Esquadra.

D'altra banda, el IV Memorial Hortènsia Alonso, inclou també un visionat de curtmetratges i una performance entorn de les violències de gènere sota el títol Ni una més!. Aquest acte, organitzat pel Grup Dones de Lleida, tindrà lloc el dia 25 de novembre, a les 7 del vespre, al Beat Cafè Soul.

TEXT: Gabinet de Premsa Paeria/ Oficina de Premsa UdL