'Motxilla' serà la imatge de la 30a Universitat d'Estiu

L'artista Juan Diego Ingelmo és el guanyador del concurs de cartells

Motxilla - copia
'Motxilla'. Juan Diego Ingelmo Benavente
Una bossa-llibre a lloms d'una noia amb un sol que revela una secció de la façana del Rectorat de la Universitat de Lleida (UdL) tot al·ludint a la llum del saber, és el leitmotiv de 'Motxilla', el disseny guanyador del concurs de cartells per triar la imatge de la 30a Universitat d'Estiu, que enguany tindrà lloc del 27 de juny al 22 de juliol propers.

El seu autor és Juan Diego Ingelmo Benavente, un artista asturià resident en terres castellonenques des de ben petit.  Pintor, escultor, il·lustrador vocacional i dissenyador gràfic de professió, ha realitzat diverses exposicions de pintura a Castelló. Com a dissenyador, ha treballat per a diverses agències i empreses nacionals i internacionals. És un apassionat de la cartelleria i té més de 400 guardons en concursos de cartells com ara el de Fogueres d'Alacant, Magdalena de Castelló, Carnestoltes de Badajoz i la Semifinal de la Copa Davis de 2012.

Igelmo explica que 'Motxilla' representa una imatge basada en la simplicitat i claredat de línies que uneix l'essència lúdica i formativa de la Universitat d'Estiu. El color i la inclinació dels plans guien l’atenció de l’ull cap a la "motxilla-llibre" de la nostra protagonista, que és en sí una declaració d'intencions. Els colors càlids en contraposició als freds i els tons vius en contrast amb la funcionalitat geomètrica ens parlen de la possibilitat de conjugar l’estiu amb la formació.

Per la seua part, el jurat -format per Serrat Pons (professora de l'Escola d'Art Municipal Leandre Cristòfol), Carme Molet (professora de la UdL) i M. Pilar Sánchez (Unitat de Promoció i Publicitat de la UdL)- ha destacat les formes netes, sense floritures del cartell, així com la imatge sintètica i sòbria de la figura central que evoca una estètica d'avantguarda. El domini de les línies diagonals dona dinamisme a la composició i la forma donada al text, separada de la figura central i sobre una imatge de l’edifici central de la UdL adopten l’aparença d’un escut universitari. "La noia amb una motxilla-llibre i una estora enllacen bé amb l’esperit de la Universitat d’Estiu", conclouen.

'Motxilla' s'ha imposat entre els 74 originals presentats i el seu autor rebrà un premi de 1.000 euros. La majoria de les obres procedeixen obres de Lleida (22), mentre que la resta han arribat de diverses localitats de Barcelona (17), Girona (6), Navarra (15), Saragossa (6), València, Alacant, Castelló, Múrcia, Santander, A Coruña, Madrid i la Rioja. Fins al 31 de març de 2022 es podrà visitar l'exposició de les 74 obres presentades al certamen al vestíbul de la planta -1 de l'edifici Polivalent, a Cappont.

La resolució del concurs dóna el tret de sortida a la 30a edició de la Universitat d’Estiu que, en un aniversari especial, espera recuperar l’activitat presencial habitual després de dos edicions celebrades en línia a causa de la situació sanitària. El programa d’aquesta edició es farà públic a finals del mes d’abril i l’inici del període de matrícula està previst per a mitjans de maig.