Més d'un centenar de retrats de felicitat per contagiar Lleida

La Càtedra d'Innovació Social s'afegeix així al projecte internacional Inside Out

ContagiaFelicitat2017CatedraInnovacioSocialUdL
Un dels retrats de Lleida contagia felicitat. FOTO: Laura Ferreres

Són 130 retrats en blanc i negre de lleidatanes i lleidatans expressant alegria, satisfacció que, des del 20 de març i fins al 20 d'abril, es podran veure al llarg de 65 metres del mur del marge dret de la canalització del riu Segre. Les fotografies, que han estat realitzades pels membres de la Càtedra d'Innovació Social de la Universitat de Lleida, es començaran a empegar a l'alçada Avinguda de Madrid-Pont Universitat a les 11 del matí de dilluns vinent, coincidint amb la celebració del Dia Internacional de la Felicitat.

L'acció forma part de la campanya Lleida contagia felicitat que, segons els seus impulsors, vol reflexionar sobre aquest estat a través de retrats de gran format (91,33 cm x 134,62 cm) exposats a l'espai públic. "El nostre objectiu és donar visibilitat a Lleida i les seues persones, captar la felicitat de la gent, i fer extensiu aquest missatge positiu a la resta de ciutadans i ciutadanes".

Amb aquesta iniciativa, la Càtedra d'Innovació Social de la UdL s'afegeix a Inside Out, un projecte internacional d'art participatiu que serveix com a plataforma per fer arribar missatges, majoritàriament de reivindicació i protesta, a través de retrats de gran format exposats a la via pública. Més de 260.000 persones de 129 països de tots els continents han participat en accions contra el racisme, les discriminacions, la violència, la injustícia o el canvi climàtic com ara We are arabs, we are humans (Jordània); 40 visages pour 40 ans de crise humanitaire sahraouie (Bèlgica), Black Lives Matter (Estats Units), Save the Arctic (Pol Nord), LGBT Rights (Ambaixada de Rússia a Berlin) o Orphans with HIV/AIDS (Sudàfrica).

El muntatge i el desmuntatge, un mes després, dels 130 retrats "de felicitat" al mur de la canalització del riu Segre serà gravada en vídeo per poder ser difosa a la plataforma Inside Out. Els organitzadors fan una crida a totes aquelles persones que hi vulguin participar a enviar un missatge al correu electrònic de la Càtedra: innovaciosocial@udl.cat amb l'assumpte Participo 20 de març.

Carregant el reproductor...