Més de 200 inscrits al Congrés de Biobancs

Fins divendres analitzen els reptes i oportunitats en la investigació clínica

biomedicina-biobancs-UdL
Les mostres són bàsiques per a la recerca biomèdica / Foto: UdL

Més de 220 professionals d'una quinzena de comunitats autònomes participaran entre dimecres i divendres en el 6è Congrés de la Xarxa Nacional de Biobancs, que compta amb el suport de la Universitat de Lleida (UdL). Organitzat per l'IRB Lleida, el Centre Nacional d'Investigacions Oncològiques i la Xarxa de Biobancs de l'Institut de Salut Carlos III, l'objectiu és debatre sobre els nous reptes i oportunitats d'aquests equipaments que gestionen mostres biològiques dels pacients en la investigació clínica.

La trobada professional es desenvoluparà a través d'una desena de comunicacions orals, una setantena de pòsters i sis tallers específics. Els assistents al Congrés analitzaran temes com les novetats en les normatives de gestió de qualitat, la gestió integral de mostres biològiques per a fer recerca biomèdica, la importància del consentiment informat dels pacients, i la participació dels biobancs en els assajos clínics oncològics amb nous medicaments, entre d'altres.

L'acte inaugural, que tindrà lloc dijous a la Llotja, anirà a càrrec del director en funcions de l'IRBLleida i professor de la UdL, Xavier Matias-Guiu; el vicerector de Planificació Científica i Tecnològica de la UdL, Albert Sorribas; el coordinador de la Plataforma Red Nacional de Biobancos, Manuel Morente; el director de l'Organització Catalana de Trasplantaments del Servei Català de la Salut, Jaume Tort i el gerent territorial de l'Institut Català de la Salut a Lleida, Jaume Capdevila.

El biobanc de l'IRBLleida disposa d'unes 11.000 mostres de teixit congelat i unes 70.000 mostres de fluids de pacients, recollides des de 2004 fins ara, amb el seu consentiment informat previ. Aquest estoc de mostres biològiques està a disposició de qualsevol investigador que el sol·liciti.

TEXT: Comunicació IRBLleida / Oficina de Premsa UdL

Programa del 6è Congrès de la Red Nacional de Biobancos