Més de 20 joves es formen en emprenedoria a la UdL

emprenedoriaUdL2015
Un moment de la inauguració del programa. FOTO. Càtedra d'emprenedoria UdL

Gràcies al programa Yuzz "Joves amb idees" que patrocina Banco Santander, un total de 25 joves d'entre 18 i 30 anys es formaran gratuïtament des d'avui mateix, i fins el proper 31 de juliol, en emprenedoria a la Universitat de Lleida, al mateix temps que desenvolupen un pla de negoci viable.

Aquests joves, la majoria estudiants o titulats de la UdL, han estat seleccionats en el concurs Yuzz pel seu perfil emprenedor, el caràcter innovador del seu projecte, i la seua capacitat per comunicar la seua idea. Tots ells rebran classes al campus de Cappont de professorat de la Universitat de Lleida, d'experts d'ens locals, així com de membres del Centro Internacional Santander Emprendimiento que dirigeix i coordina Yuzz. A més de la formació i l'assessorament, els participants tindran un tutor individual durant la realització del seu pla de negoci.

La UdL i la Paeria col·laboren enguany en el programa, que també compta amb el suport de SECOT (voluntariat sènior d'assessorament empresarial) i la Fundació INCYDE de les Cambres de comerç, sumant-se així al total de 43 centres que actualment hi ha en tot l'Estat espanyol.

Una vegada finalitzat el procés de formació i assessorament, l'autor o l'autora del millor projecte de cadascun dels centres, és a dir, també de Lleida, viatjarà a Sillicon Valley on podrà accedir a fòrums de finançament, assessorament i contactar amb inversors. A més, també podrà optar a finançament per a la seua idea de negoci, ja que YUZZ repartirà 60.000 euros entre els tres millors projectes de l'Estat.

La presentació del programa ahir a la UdL davant els seleccionats va comptar amb l'assistència de Ramon Saladrigues, director de la Càtedra Santander d’Emprenedoria Universitària, Josep M. Albà Remolà, president SECOT Lleida, Rosendo Oliva, director del Institut Municipal de Ocupació de l’Ajuntament de Lleida, Eva Guerrero, Gerent Banca Institucional Lleida-Banco Santander i Ferran Badia, vicerector de Planificació, Innovació i Empresa.