Més de 150 persones a la 1a Jornada d'Hipertensió

JornadaHipertensioUdL
es xerrades han tingut lloc a l'Aula Magna de Ciències de la Salut / Foto: Consell de l'Estudiantat-UdL
Més de 150 persones han participat en la primera Jornada d'Hipertensió celebrada a la Universitat de Lleida, en motiu del dia mundial d'aquesta malaltia, que es commemora el 17 de maig. Es tracta d'una iniciativa del Consell de l'Estudiantat de la Facultat d'Infermeria i el grup d'hipertensió i activitat física que té com a objectiu conscienciar la comunitat universitària sobre una problemàtica que, cada any, causa 40.000 morts a l'Estat espanyol.

Estudiants d'Infermeria, Fisioteràpia, Medicina, Nutrició, Biomedicina, Biotecnologia i Enginyeria Mecànica han elaborat diferents projectes. Els guardonats han estat:
Durant la jornada també s'han realitzat xerrades sobre La hipertensió arterial a examen: causes, conseqüències i estils de vida, a càrrec de la professora M. Luisa Guitard; Iniciatives i recursos: que podem trobar a la xarxa?, a càrrec de Gemma Espigares (graduada en Infermeria i estudiant del màster de recerca en Salut de la UdL);   Combat la hipertensió amb activitat física, a càrrec de Noemí Serra (graduada en Activitat Física); i Les propietats nutricionals i el consum de productes cardiosaludables, a càrrec de Minerva Granado (graduada en Nutrició Humana i Dietètica i alumna del màster de recerca en Salut de la UdL).