L'ús i el control dels espais públics, 'leitmotiv' de les 24enes Jornades jurídiques

jornadesjuridiques2014UdL
Les jornades apleguen un centenar de persones. FOTO: UdL

Com s'utilitzen els espais públics i com es controla el que s'hi fa, és el tema central de les 24enes Jornades jurídiques que avui han començat a l'edifici Polivalent del campus de Cappont, organitzades per la Facultat de Dret i Economia.

Aspectes com ara quin rol han jugat aquests espais en les revoltes ciutadanes arreu del món, els lligams entre espai públic i democràcia, els drets fonamentals quant a l'ús dels mateixos, o la protecció penal de l'ordre públic, seran debatuts fins divendres per juristes de diferents àmbits del dret, com ara el penal, l'administratiu, l'internacional o la filosofia del dret, procedents de diferents punts de l'Estat espanyol.

Amb un centenar d'inscrit, aquestes 24enes Jornades representen, en paraules del rector de la UdL, Roberto Fernández, "la maduresa de la facultat i l'enorme valor que té el dret per a una societat civilitzada". El rector ha estat acompanyat durant la inauguració de la trobada per la degana de la Facultat, M José Puyalto, el director del departament de Dret públic, Antoni Blanch, i el professor de Dret administratiu, César Cierco.

Les jornades comptaran demà amb la presència del magistrat del Tribunal Suprem i catedràtic de Dret constitucional, Luis María Díez-Picazo, que abordarà la seguretat en l'espai públic des de la perspectiva de la nova Llei orgànica per a la protecció de la seguretat ciutadana, el polèmic projecte de la qual es va aprovar pel Consell de ministres el passat mes de juliol.

Galeria fotogràfica (Flickr)