Lliurats els premis als millors investigadors de secundària

Nou dels catorze guardons han estat aconseguit per noies

PremisRecercaSecundaria2016
Els premiats amb les autoritats. FOTO: UdL

Catorze estudiants de Secundària, nou de les quals són noies, han rebut aquest divendres al vespre els Premis a treballs de recerca de Batxillerat i Cicles Formatius de Grau Superior de la Universitat de Lleida (UdL), que han arribat a la seua tretzena edició. Convocats pel Vicerectorat d'Estudiantat amb el suport del Consell Social, els guardons s'han lliurat al Saló Víctor Siurana del Rectorat.

Les guanyadores i els guanyadors són alumnes d'onze instituts i col·legis de Lleida ciutat, Almacelles, Tàrrega i la Seu d'Urgell: Episcopal (2), Maristes (2), Canigó (2), Manel de Montsuar (1), Samuel Gili i Gaya (1), Màrius Torres (1), Manuel de Pedrolo (1) i Joan Brudieu (1); així com l' Institut Ramon Turró i Darder de Malgrat de Mar (1), el Col·legi La Mercè de Martorell (1) i l'Institut de Flix (1).

En total, el jurat va avaluar 140 treballs realitzats per estudiantat de 47 centres catalans, 91 dels quals els signaven les noies: 12 de la capital del Segrià, 19 de la resta de la demarcació, 8 de les comarques de Barcelona, 5 de les tarragonines i 3 de les gironines. Les noies s'han fet amb 9 dels 14 premis, a l'igual que l'any passat.

Els treballs premiats versen sobre les pràctiques agrícoles per a la reducció d'emissions de gasos d'efecte hivernacle a l'atmosfera, l'ús de plantes transgèniques en tractaments contra la Sida, l'aprofitament dels greixos no comestibles, el valor intangible de les marques, Virginia Woolf i feminisme o la música i els videojocs, entre d'altres.

L'acte de lliurament ha anat a càrrec del rector, Roberto Fernández; el president del Consell Social, Ramon Roca; la vicerectora d'Estudiants, Neus Vila, i el director dels Serveis territorials d'ensenyament a Lleida, Miquel Àngel Cullerés.

Carregant el reproductor...