L'estudiantat de la UdL recapta un miler d'euros per La Marató

El Saló Victor Siurana torna a ser la seu a Lleida de recepció de trucades

marato
Pancarta col·laborativa a Ciències de la Salut. FOTO: Consell de l'Estudiantat
L'estudiantat de la Universitat de Lleida (UdL) ha recaptat fins ara prop d'un miler d'euros per a la Marató de TV3, dedicada enguany a la salut mental. Ho fa fet a partir de diferents activitats organitzades pels consells de l'estudiantat de diferents centres i el general, tant als campus de Lleida com al d'Igualada, amb el doble objectiu d'aconseguir fons per a la investigació d'aquestes malalties i de divulgar i conscienciar sobre la importància de la salut mental.

Així, a la capital de l'Anoia, s'han fet aquesta setmana esmorzars solidaris a la Teneria i al Pla de la Massa, i a Lleida, una xocolatada a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària i un altre esmorzar solidari a la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social.

A més, el Centre de Cultures i Cooperació Transfrontera (Cappont) va acollir ahir la conferència La prevenció de les malalties de salut mental, a càrrec de Maria Mur Laín, professora de la Facultat de Medicina de la UdL, corresponsable del grup de recerca Fonaments biològics dels trastorns mentals  de l'IRBLleida i facultativa del Servei de Psiquiatria, Salut Mental i Addiccions  l'Hospital Universitari de Santa Maria. Durant la xerrada, els assistents van ser testimonis de la creació en viu d'una obra solidària de l'artista lleidatà, Aka Modesto, que es va subhastar entre les persones assistents. La peça va ser adquirida pel Consell Social de la UdL per 300 euros.

Al campus de Ciències de la Salut, ahir es va dur a terme un mural col·laboratiu per compartir sentiments i emocions sobre la salut mental. I a l'Aula Magna d'aquest mateix campus aquesta tarda tindrà lloc la xerrada: Com es conviu amb una malaltia mental, on una jove estudiant compartirà la seua experiència amb el públic.

A l'espera de tancar caixa amb les activitats d'avui, el Consell de l'Estudiantat explica que tots els fons seran ingressats a la Marató i per assegurar-ne una bona gestió, seguiran el seu protocol de gestió de donatius.

D'altra banda, el Saló Víctor Siurana de la UdL tornarà diumenge a ser la seu a Lleida de recepció de trucades per La Marató, des de les 2 del migdia fins les 8 del vespre, després del parèntesi de l'any passat a causa de la situació sanitària. El rector, Jaume Puy, hi participarà com a voluntari.