L'escola rural, protagonista de les Jornades d'història de l'educació

La UdL treballa en un recull de bones pràctiques de les ZER

Descarregar pdf
ZERAran
Alumnes de les ZER Val d'Aran en una activitat fora de l'aula / Foto: Conselh Generau d'Aran

L'educació i el desenvolupament rural són l'eix de les XXIII Jornades d'Història de l'Educació que tenen lloc al campus de Cappont de la Universitat de Lleida (UdL) des d'aquesta tarda i fins al proper dissabte i que aplegaran una seixantena d'experts en aquest àmbit.

Organitzades per la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l'Institut d'Estudis Catalans) i la Coordinació d'Estudis i Innovació de l'Escola Rural (CEIER) de la UdL, les jornades abordaran, entre d'altres, la funció social i cultural de l'escola primària en petits municipis, el cooperativisme i sindicalisme agrari en propostes socioeducatives no formals, la formació per al desenvolupament del món rural, així com la recerca i la docència en història de l'educació.

Les jornades, que inauguren aquesta tarda el rector de la UdL, Roberto Fernández, i el delegat de l’Institut d’Estudis Catalans, Josep González-Agàpito, inclouen a més de les ponències, una taula redona sobre el passat i el present de l'educació rural el divendres, on hi participaran Núria Aragonés (inspectora del Departament d'Ensenyament), Judit Ribera (directora de la ZER Espernallac) i Marcel Pané (director ZER La Segarra).

La trobada també servirà per donar a conèixer el programa de CEIER, al capdavant del qual estan els professors de la Facultat d'educació, psicologia i treball social de la UdL, Núria Llevot i Jaume Sanuy. Entre els projectes que tenen en marxa està l'elaboració d'un recull de bones pràctiques pedagògiques i didàctiques implementades a diverses ZER (zona escolar rural) que poden servir de model per altres centres per i crear xarxes de treball col·laboratiu, expliquen.