Les universitats catalanes, contra la vulneració de la privacitat

Demanen que s'investiguin els fets i es dirimeixin responsabilitats

Stock Catalog CC BY 2.0
FOTO: Stock Catalog (CC BY 2.0)
COMUNICAT DE L'ACUP SOBRE LA VULNERACIÓ DE LA PRIVACITAT

"L'Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP), amb relació a les greus vulneracions de la privacitat i el seguiment de les comunicacions de determinades persones -algunes d’elles membres del sistema universitari català- mitjançant programari instal·lat als seus dispositius mòbils, vol expressar el següent:

•  Aquestes actuacions, i en particular aquelles en què s’utilitza programari instal·lat en dispositius d’ús habitual i personal, vulneren la privacitat de les persones i la protecció de dades, cosa que constitueix una greu violació dels drets individuals i col·lectius. Per això és imprescindible donar explicacions i iniciar les investigacions pertinents per aclarir els fets i, en conseqüència, dirimir-ne les potencials responsabilitats i donar-ne compte a la societat.

• Aquestes pràctiques van en contra de l’ús pacífic i respectuós amb els drets humans dels coneixements científics i tècnics, recollits en els principis i valors de les universitats públiques catalanes.

En conseqüència, l'ACUP manifesta que:

• Dóna el seu suport a les persones afectades i se solidaritza amb elles.

•  Referma el seu compromís en la defensa dels principis d’equitat, pluralitat, llibertat i democràcia que vinculen a les institucions universitàries".

A Barcelona, Girona, Tarragona i Lleida, el 28 d’abril de 2022