Les noies acaparen els premis a treballs de recerca de la UdL

Nou instituts lleidatans es reparteixen enguany els guardons

premisrecercasecundariaUdL2014
Cartell de l'11a edició dels Premis de Recerca de la UdL
"Les noies constitueixen el grup social que demostra que incrementar l'èxit acadèmic és possible". Aquesta frase del psicopedagog Daniel Gabarró, que ha impartit aquest mes un curs a la Universitat d'Estiu de la UdL, pot servir per il·lustrar el medaller 2014 dels Premis a treballs de recerca d'estudiants de Batxillerat i Cicles Formatius de Grau Superior de la Universitat de Lleida. El col·lectiu femení acapara 12 dels 14 guardons. Les estudiantes han presentat gairebé el 78% dels projectes de l'onzena edició, convocada pel Vicerectorat d'Estudiantat amb el suport del Consell Social.

Els guanyadors pertanyen a 9 instituts i col·legis de les comarques de Ponent: Mater Salvatoris (3), Guindàvols (2), Ronda (2), Alcarràs (2), Gili i Gaya, Màrius Torres, Arabell, Terres de Ponent de Mollerussa i Ribera del Sió d'Agramunt. Entre els projectes guardonats trobem títols com ara Efecte de diferents tractaments per al control de l'escaldat en la varietat de poma Granny Smith o Descobrint els secrets del genoma humà. Detecció de malalties genètiques: aplicació a la síndrome de Klippel-Feil.

En total, el jurat ha analitzat 127 treballs (20 menys que al 2013), 99 signats per noies i 28, per nois. Provenen de 38 centres: 16 de la capital del Segrià, 15 més de la resta de la província, tres de Tarragona, tres de Girona i un de Barcelona.  S'han centrat en els àmbits de Salut i Nutrició, Educació i Treball Social, Tecnologia, Humanitats, àrea Juridicoeconòmica, Estudis de Gènere i àrea Agroalimentària i Forestal. No s'ha presentat cap proposta d'Estudis de Cooperació i Desenvolupament.

L'alumnat premiat que finalment es matriculi a la UdL gaudirà d'un ajut equivalent a l'import de la matrícula de primer curs. A més, els guanyadors, els tutors dels treballs i els centres on pertanyen rebran un premi de 200 euros. L'acte de lliurament dels guardons tindrà lloc la propera tardor, durant la primera quinzena de novembre.

Llistat dels treballs guanyadors dels Premis de Recerca 2014