La tecnologia de l'ETSEA, al servei de l'FP

Alumnat del Torre Vicens clona un gen de pastanaga amb investigadors de Biotecnologia vegetal

ICE-UdL-ARN
Una alumna, durant el procés / Foto: ICE UdL
El grup de recerca de Biotecnologia vegetal aplicada de la Universitat de Lleida (UdL) ha treballat aquest curs amb l'alumnat de l'institut Torre Vicens per clonar un gen de pastanaga en un bacteri. Forma part del projecte Partner FP de l'Institut de Ciències de l'Educació (ICE) de la UdL que pretén atansar els joves a la recerca a partir d'un repte i la seua pròpia l'experiència.

L'estudiantat del Cicle Formatiu de Grau Superior de laboratori clínic i biomèdic ha treballat amb el suport d'investigadors de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) de la UdL, encapçalats per la catedràtica laboral Teresa Capell. Per conèixer la feina del grup de biotecnologia vegetal, van visitar els laboratoris de l'ETSEA, on també s'ha fet l'extracció de l'àcid ribonucleic (ARN) de pastanaga.

A l'institut, els joves han treballat de forma autònoma seguint les tècniques que s'utilitzen en biologia molecular,  com la RT-PCR per fer còpies de la informació genètica o l'aplicació de camps elèctrics (electroforesi). La fase final del projecte s'ha desenvolupat de nou a la UdL, per fer la transformació i la selecció dels bacteris. Els diferents grups d'alumnes han obtingut bacteris clonats amb el gen de pastanaga de color ataronjat o vermellós en funció dels gens que havien clonat.

Els organitzadors de l'experiència destaquen que, a banda dels coneixements sobre la clonació molecular, el més important és que l'alumnat "ha treballat les habilitats pràctiques i capacitats claus com l'autonomia, la innovació, l'organització del treball, la responsabilitat i la resolució de problemes".

Per part de l'ETSEA han participat, a banda de Capell, els investigadors Victoria Armario i Changfu Zhu; els estudiants de doctorat Derry Alvarez, Amaya Blanco, Pedro Cerda i Can Baysal; i els tècnics de laboratori José Pérez-Beser i Jaume Gracia.

Continguts relacionats

Carregant el reproductor...