La segona edició del Dictat plurilingüe dobla participants

El concurs aplega 46 alumnes de 4t d'ESO de 23 centres de Ponent

dictatpurilingue2016UdL
Els guanyadors i finalistes de la primera edició. FOTO:UdL

Un total de 46 alumnes de 4t d'ESO de 23 centres de Ponent: Lleida ciutat (8), Balaguer (4), Les Borges Blanques (2), Oliana, Almacelles, Bellcaire d'Urgell, Bellpuig, Almenar, Cervera, Seròs, La Granadella i Artesa de Segre, competiran el proper dia 17 en la segona edició del Dictat plurilingüe.

Es tracta d'un concurs dictat en anglès, castellà i català organitzat per la Facultat de Lletres amb l'objectiu de donar a conèixer aquest centre entre l'alumnat i el professorat de Secundària i promoure, al mateix temps, les competències lingüístiques en aquestes tres llengües. En l'organització també hi col·laboren els departaments d'Anglès i Lingüística, Filologia Catalana i Comunicació, i Filologia Clàssica, Francesa i Hispànica de la UdL i el vicerectorat d'Estudiantat.

La competició s'estructura en un dictat de paraules en les tres llengües que les persones participants hauran de lletrejar en un ordinador. Cada centre hi participa amb una parella d'estudiants, que concursen junts. El concurs té tres nivells eliminatoris i un de final, és a dir, quatre nivells de dificultat. En el darrer, en ser més complicat, les paraules van acompanyades d'una definició.

Cada parella haurà de lletrejar tres paraules de cada llengua en l'ordre següent: castellà, anglès i català, amb un temps de 25 segons per cada paraula, que comença a comptar un cop s'ha llegit el mot un parell de vegades. Els participants poden demanar que es repeteixin les paraules, si tenen dubtes, però el temps no s'atura.

Val a dir que les paraules del dictat de cada nivell estan repartides en diferents sobres per tal que els participants escullin a l'atzar els mots que han de lletrejar. Qui arribi a superar tots els nivells haurà hagut de lletrejar correctament 36 paraules, sempre i quan no es produeixin empats.

Els guanyadors rebran un val Abacus de 150 euros cadascun; els què es classifiquin en segona posició, dos vals de 100 euros; i els tercers, dos vals de 50.

La primera edició es va estrenar amb 24 estudiants de dotze centres entre Lleida ciutat, Balaguer Almacelles, Almenar, Mollerussa, Bellpuig, Ponts i Seròs.