La matrícula dels centres propis es manté estable respecte el curs passat

Amb un lleuger increment a primer de grau, on es cobreixen el 96,9% de les places

MATRÍCULA 21-22
La vicerectora Paquita Santiveri ha presentat les dades / Foto: UdL
La matrícula global de l'estudiantat del curs 2021-2022 als centres propis de la Universitat de Lleida (UdL) s'ha mantingut estable respecte al curs passat, si bé amb diferències segons els titulacions, ha explicat avui la vicerectora d'Ordenació Acadèmica de la UdL, Paquita Santiveri. En total i amb dades tancades al novembre, la UdL compta actualment amb 9.945 alumnes entre grau (8.415) màster (887) i doctorat (643), tot i que aquests estudis no tanquen la matrícula fins al febrer.

Si comparem les dades del curs passat en aquestes mateixes dates, la matrícula total de la UdL ha pujat enguany un 1,7%, tot i que pel que fa a graus i màsters ha baixat un 0,5%. Ara bé, pel que fa a alumnat de nou accés, hi ha hagut un augment de matrícula del 0,6%, tot passant de 2.129 a 2.210 estudiants, dels quals un 58,2% són dones.

Quant a les places ofertades, aquest curs s'han cobert el 96,9%, pel 96,1% del curs passat. Per centres, l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària és on s'hi ha produït el major increment, un 15,7%. Gairebé tots centres propis de la UdL han cobert totes les places. Només a la Facultat de Lletres i als graus de l'Escola Politècnica a Igualada han quedat places lliures.

Santiveri ha matisat però, que al campus d'Igualada la matrícula s'ha mantingut estable, amb una lleugera tendència a l'alça. De les 230 places de nou accés se n'han cobert 196 (un 85,3%), i excepte les enginyeries i el grau en Tècniques d'Interacció digital i de computació de totes les altres titulacions s'han omplert. És precisament en aquest campus que s'ha posat en marxa enguany un nou grau, la doble titulació en Enginyeria i Organització Industrial i Administració i Direcció d'Empreses.

Pel que fa a la matrícula total de graus de la UdL, també es manté estable, amb una disminució mínima del 0,2%, que suposa 20 persones, ha afegit la vicerectora. Així la UdL compta amb 8.415 matriculats als seus graus, un 40,7% homes i un 59,3% dones.

L'estudiantat de grau de la UdL és majoritàriament de Catalunya, un 81,4%, un 16,9% de la resta de l'Estat, i 1,7% és estranger. Dins de Catalunya, la comarca del Segrià aporta el 34,9% d'alumnat i tota la demarcació el 51,7%. De Barcelona provenen el 15,4%, de Tarragona el 7,1% i de Girona 1,7%, mentre que de la resta de comunitats autònomes destaca Aragó amb 508 (6%) estudiants, seguida perla Comunitat Valenciana, amb 209 (2,4%) i Balears amb 160 (1,9%). Quant a altres estats, Andorra aporta 122 estudiants de grau a la UdL, la qual cosa representa un 1,4%.

Quant a la matrícula de màsters, la cobertura de places de nou accés s'ha incrementat lleugerament respecte al curs passat, passant del 81,1% al 82,9 %, degut al fet que han disminuït les places de nou accés. No obstant això, el nombre total de nous estudiants matriculats ha disminuït un 7,2%, passant dels 570 al 529 d'enguany. Actualment hi ha 887 persones -un 53,6% dones- cursant un màster a la UdL, un 2,8% menys que el curs anterior.

Per contra, la matrícula de doctorat ha pujat un 11,8%. El mes de novembre hi havia 643 persones inscrites -més del 54% dones-, quan l'any passat en les mateixes dates eren 575. Ara bé, la matrícula de doctorat resta oberta fins al febrer, i no serà fins llavors que es podrà fer una valoració, ha afegit Santiveri, ja que el curs passat finalment hi va haver 761 doctorandes i doctorands.

MÉS INFORMACIÓ:

Dossier matrícula UdL 2021-2022