La càtedra d'Accessibilitat de la UdL, al Festival Inclús

Per donar a conèixer el ratolí i el teclat virtuals

inclus_2016
Demostració en el marc de l'Inclús Foto: Grup de Robòtica UdL

Membres de la Càtedra d'Accessibilitat a les TIC Indra-Fundación Adecco de la Universitat de Lleida (UdL) han  participat a la darrera edició del Festival Internacional de Cinema i Discapacitat de Barcelona (Festival Inclús) per mostrar el funcionament del ratolí virtual HeadMouse i el teclat VirtualKeyboard. Una trentena de persones amb i sense discapacitat han pogut provar aquestes eines gratuïtes desenvolupades per poder-se utilitzar només amb el moviment dels ulls.

Els investigadors en formació Dani Martínez i Eduard Clotet han estat els encarregats de fer les demostracions i facilitar les proves, amb dos ordinadors portàtils. El director de la Càtedra d'Accessibilitat a les TIC i professor de la UdL Jordi Palacín ha destacat la bona acollida per part dels "assistents a una activitat com és un festival de cinema especialitzat en discapacitat, que no esperaven trobar-se un parell de persones que els convidaven a provar uns programaris d'accessibilitat fets a la Universitat de Lleida que, a més a més, són totalment gratuïts".

La càtedra d'Accessibilitat a les TIC Indra-Fundación Adecco de la UdL continua treballant en la segona generació de l'Assistent Personal Robòtic (APR) i en el disseny d'un prototip de tercera generació.