La biotecnologia, més enllà dels transgènics

L'ETSEA organitza una jornada sobre les possibilitats de la recerca per a l'agroalimentació

biotecnologiatransgenicsUdL
Recerca del grup de Biotecnologia Vegetal de la UdL Foto: UdL

Una vuitantena de persones participen avui dijous a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) de la Universitat de Lleida (UdL) en una jornada sobre les aplicacions de la biotecnologia al sector agroalimentari. Més enllà dels controvertits cultius transgènics, amb detractors i defensors, aquesta disciplina té aplicacions en molts més àmbits, com ara la ramaderia o la indústria. Per exemple, investigadors de la UdL realitzen recerques punteres en temes com ara la selecció de cabana porcina o els nous mètodes de processament d'aliments.

La jornada La biotecnologia al servei del sector agroalimentari pretén donar a conèixer les capacitats d'aquesta tecnologia facilitadora transversal per donar resposta als reptes de futur, com ara el desenvolupament d'una agricultura i d'una indústria alimentària sostenibles i competitives. Per això, a banda de professorat i estudiantat universitaris també s'hi donen cita representants d'empreses com Semillas Fitó, Selección Batallé SA, Mahou-San Miguel o Indulleida; i de la conselleria d'Agricultura, així com d'ACC1Ó i Biocat.  De fet, el coordinador de la trobada i professor de l'ETSEA, Pedro Elez, explica que volen "posar en contacte els actors que han de fer possible la revolució biotecnològica al sector agroalimentari", és a dir, universitat, empresa, administració i societat.

La UdL ofereix el grau de Biotecnologia des de fa 10 anys. En l'àmbit de la recerca, a l'ETSEA destaquen projectes sobre l'increment de la producció de compostos actius en plantes, la millora de la qualitat de la carn, el desenvolupament d'aliments funcionals segurs, i la valorització de subproductes mitjançant eines biotecnològiques.

Programa de la jornada La biotecnologia al servei del sector agroalimentari