'La Xina: entre llums i ombres', al Claustre de les heures

Didac Masip pinta aquesta setmana l'exposició que es veurà fins al 30 d'abril

Didac Masip pinta aquesta setmana l'exposició que es veurà fins al 30 d'abril a la UdL
L'artista pintant els vidres del claustre. FOTO: UdL

El pintor lleidatà i sinòfil, Dídac Masip, ha iniciat aquesta setmana una intervenció artística al Claustre de les Heures de l'edifici del Rectorat. Es tracta de La Xina: entre llums i ombres, una explosió de colors i de gestualitat que es podrà veure fins el proper 30 d'abril en els vidres d'una ala del pati i que es completarà amb els retrats de 22 estudiants xineses de la Universitat de Lleida amb les quals, el pintor, ha estat fent conversa els darrers anys.

Masip, autodidacta en la pintura i estudiant de xinès des de fa vuit anys, vol retre d'aquesta manera un homenatge a la Xina, un país amb una cultura apassionant explica, tot remarcant la relació que des fa anys hi té la Universitat de Lleida des que comença a impartir classes de xinès i el Diploma d'Estudis Hispànics adreçat a estudiants xinesos, títol propi que precisament enguany celebra el desè aniversari.

Aquest és el primer cop que l'artista lleidatà pinta sobre vidre, normalment ho fa sobre tela de xarpellera (de sac), però no en gran format, que ja ha utilitzat altres vegades. En la intervenció de la UdL, que s'inicia amb la frase en xinès: Sigueu benvinguts, Masip està colorejant els vidres amb terres minerals que fixa a la superfície amb goma aràbiga. Explica que un cop acabat, hi pintarà els versos d'un poema en xinès i la seua traducció al català.

La intervenció de Masip segueix el ritme, ens explica, que marca l'escriptura xinesa. Segons el pintor, els caràcters xinesos tenen una manera de tallar i configurar l'espai que ell ha utilitzat alhora de distribuir el dibuix en l'espai de 15x5 metres. "Aquí hi ha tot el què jo sé", conclou.

La Xina: entre llums i ombres, és una exposició organitzada per la Càtedra d'Estudis Asiàtics de la UdL que s'inaugura el proper dilluns 18, a les set de la tarda.

Carregant el reproductor...