La Universitat de Lleida tanca al públic de l'1 al 23 d'agost

Amb la mesura es repetirà l'estalvi de l'estiu passat, uns 80.000 euros

tancament
La Universitat torna a obrir el 24 d'agost. FOTO: UdL

La Universitat de Lleida (UdL) tanca a partir de demà, 1 d'agost, les seues portes al públic durant tres setmanes per estalviar uns 80.000€ en electricitat, telefonia i neteja, entre altres despeses; una quantitat similar a la dels estius del 2014 i del 2013. Malgrat aquest tancament parcial, el vicerector de Campus de la UdL, Jesús Avilla, recorda que l'activitat continua en alguns serveis, sobretot en espais de recerca.

La majoria d'edificis estaran tancats al públic entre els dies 1 i 23 d'agost, ambdós inclosos. Resten en funcionament la biblioteca de Ciències de la Salut, amb horari de 9.00h a 15.00h, i la sala d'estudis del mateix campus, de 15.00h a 21.00h. Tots dos espais estaran en funcionament de dilluns a divendres.

També mantenen la seua activitat el Registre General de la UdL, ubicat a l'edifici del Rectorat; l'estabulari i l'edifici docent de Ciències de la Salut a l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova; l'edifici de Biomedicina 1, que acull l'Institut de Recerca Biomèdica de Lleida; alguns laboratoris de l'Escola Tècnica d'Enginyeria Agrària; i el Centre d'Investigació d'Energia Aplicada, al campus de Cappont, entre el 3 i el 7 d'agost. A més, hi haurà servei de seguretat les 24 hores a tots els campus, així com recepció de correu i paqueteria durant els matins.

En aquest període, les consultes de preinscripció universitària s'hauran d'adreçar a l'Oficina d'Accés a la Universitat de Barcelona, a través de l'adreça de correu electrònic accesnet.sur@gencat.cat o per telèfon (93 223 03 23  /  93 223 25 91).

Aquest és el cinquè any consecutiu que la UdL aplica aquesta mesura "per racionalitzar el funcionament dels serveis públics i fer front a la retallada del finançament de les universitats públiques catalanes, tal com estableix el Pla Econòmic 2011-2014", explica la gerència.

La Universitat de Lleida va començar amb els tancaments institucionals l'estiu del 2011, tot coincidint amb les retallades pressupostàries i, des de llavors, n'ha anat augmentant la durada. En aquest 2015, ja s'ha produït un tancament els primers 5 dies de l'any, entre el 30 de març al 6 d'abril, i ara durant l'agost.