La Universitat d'Estiu incorpora quatre noves seus

El cartell d'una dissenyadora canària serà la imatge de l'edició d'enguany

Estiu_2014
El cartell guanyador

Agramunt, Les Borges Blanques, Verdú i Sant Esteve de la Sarga s'afegeixen enguany com a noves seus de la Universitat d'Estiu de la Universitat de Lleida. Aquestes localitats de l'Urgell, les Garrigues i el Pallars Jussà acolliran, cadascuna, un curs del total de 57 que ofereix aquesta 22ena edició. Lleida ciutat n'acollirà 23, La Seu d'Urgell, 10, Alcoletge, 1, Solsona, 1, Tremp, 2, Vielha, 1, Arbeca, 1, un serà itinerant entre Lleida i Tremp, mentre que 4 es podran cursar virtualment. Completen el programa els nou cursos de l'Institut de Llengües d'anglès, francès, xinès, rus, italià i alemany.

Entre les propostes de la Universitat d'Estiu: Del republicanisme a l'independentisme, el curs que s'impartirà a Les Borges; Com sonava Europa al 1714: un recorregut per l'Europa musical dels inicis del segle XVIII, Medicina Hidrotermal, a La Seu d'Urgell; Activitats aquàtiques adaptades i d'inclusió per a persones amb discapacitats, Causes ocultes del fracàs escolar, El maltractament i l'abús sexual infantil, que es duran a terme a Lleida.

Pel que fa als cursos virtuals, cal destacar Estratègies web 2.0 per a la recerca de feina i Social media management: comunicació i promoció efectiva a les xarxes socials.

La Universitat d'Estiu obre el seu període de matrícula el proper 5 de maig. La imatge d'aquesta 22ena edició, serà Pictest, una composició pictogràfica construïda sobre les formes tipogràfiques de la paraula 'estiu' simples i de colors alegres, obra de la dissenyadora canària Dunia Jorge Godoy.

El jurat, integrat per Xavier Goñi (UdL), Jesús Mauri (UdL) i Marta Pallarés (Escola d'Art Municipal Leandre Cristòfol), va valorar la combinació d'elements simples no convencionals per suggerir els conceptes propis de l'aprenentatge en l'època estival.

Dotat amb 1.000 euros, aquest premi arriba enguany a la dissetena edició. Un total de 80 originals procedents de diferents indrets de l'Estat van presentar-se a la convocatòria. Es poden veure en l'exposició que fins al 14 de març està instal·lada a l'edifici Polivalent del campus de Cappont.