La UdL rep més de 180 alumnes de mobilitat el primer quadrimestre

Itàlia, Brasil, Mèxic i Xina són els països que aporten més estudiantat

alumnesmobilitat2015UdL
El Saló Víctor Siurana ha acollit l'acte / Foto: UdL

Un total de 183 alumnes de mobilitat han començat el curs 2015-2016 a la Universitat de Lleida (UdL). Provenen de 27 països de quatre continents: Europa, Amèrica, Àfrica i Àsia. Itàlia, amb 41 estudiants, encapçala la llista; seguida per Brasil (27), Mèxic (24) i Xina (19). La UdL també rep aquest primer quadrimestre joves de punts tan diversos com ara Kazakhstan, Corea, Bangladesh, Israel o Zimbàbue, tot i que també una desena són de diferents localitats de l'Estat espanyol mercès al programa SICUE.

La majoria d'aquest alumnat, 84 nois i noies, arriben a Lleida gràcies al programa Erasmus (75, Erasmus Estudis; 3, Erasmus Pràctiques; 6, Erasmus Mundus) i al programa de Mobilitat de la UdL (63). El Diploma d'Estudis Hispànics també aporta un bon gruix d'estudiantat xinès (18), mentre el programa Ciência sem fronteiras del Govern del Brasil permet l'arribada de 8 joves d'aquest país a la UdL.

Per centres, la Facultat de Lletres és la que acull el major nombre d'alumnes forans (49). La segueixen l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (40) i la Facultat de Medicina (33). La Facultat de Dret i Economia rep 25 alumnes, l'Escola Politècnica Superior, 16, i la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social, 8. L'INEFC-Lleida, centre adscrit a la UdL, 8, i tanquen la Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia, amb 3 alumnes, i l'Escola Universitària de Relacions Laborals, amb 1.

Aquesta tarda, s'ha celebrat la jornada de benvinguda a l'estudiantat de mobilitat, a càrrec del vicerector Planificació Innovació i Empresa, Ferran Badia, i la directora de l'Institut de Llengües, Marta Giné, que els han encoratjat a aprofitar la seua estada a la UdL, a la ciutat i al nostre país. "Sens dubte -ha dit el vicerector- serà una experiència per obrir la ment, per madurar i on us enriquireu no només acadèmicament, sinó personalment".

Els hi han estat lliurats els certificats dels cursos de català inicial i també han pogut gaudir d'una actuació de la la Coral de la Universitat UNICORN. La festa ha acabat al Claustre del Rectorat amb les sardanes de la Colla Dolç Infern i els castells de Los Marracos de la UdL

Més recursos

Galeria fotogràfica