La UdL premia 12 nois i 8 noies com als millors en les olimpíades de diferents ciències

Un alumna de Sort, una de les medalles d'argent de l'Olimpíada estatal de Matemàtiques

cangur
Foto de família dels assistents de l'acte / Foto: UdL
Un total de 12 nois i 8 noies han recollit avui els seus guardons com els millors classificats en la fase local de les diferents olimpíades de les ciències que acull la Universitat de Lleida (UdL): Matemàtiques, Química, Física, Biologia, Geologia, Geografia i Economia. L'Olimpíada Agroalimentària i Agroambiental no s'ha celebrat enguany i les proves Cangur de matemàtiques s'han desenvolupat fora de la UdL, directament als col·legis i instituts.

Entre les persones premiades, Alèxia Escudero Ribó, alumna de l'Institut Hug Roger III de Sort, que en la fase estatal de l'Olimpíada de Matemàtiques ha estat una de les medalles d'argent, i Pol Ortega Fernández, de l'Institut Samuel Gili Gaya de Lleida, amb dos premis locals en quedar segon en dos Olimpíades diferents: la de Biologia i de la Química.

Aquest curs acadèmic, les diferents competicions han aplegat a la UdL un total de 325 alumnes de Secundària i Batxillerat, 229 noies i 96 nois, d'una cinquantena de centres de la capital del Segrià, Balaguer, Les Borges Blanques, Mollerussa, Tàrrega, Guissona, Artesa de Segre, Sort, Igualada i Masquefa (Anoia). Fernando Guirado, director de l'Institut de Ciències de l'Educació de la UdL, ha remarcat el gran nombre de noies participants en aquesta edició i ha destacat que, des que la Universitat va decidir donar un reconeixement a les guanyadores i guanyadors de les Olimpíades temàtiques pel seu esforç, al 2010, han augmentat el nombre de participants i d'Olimpíades celebrades.

La vicerectora d'Estudiants i Ocupabilitat, Montse Rué, ha presidit l'acte de lliurament, que ha tingut lloc al Saló Víctor Siurana del Rectorat, acompanyada de la secretària executiva del Consell Social de la UdL, Conxita Villar. Totes les persones premiades han rebut un llibre relacionat amb el tema de la prova on participaven: L'ignot oest. Una geografia viscuda, del professor emèrit de la UdL Ignasi Aldomà; El libro de la biología; Un dinar un dia qualsevol, de Ferran Torrent; o El libro de la física, de Cliffor A. Pickover, entre altres. Els primers de cada prova en principi tindran la matrícula gratuïta de primer curs si escullen estudiar a la UdL.

Les persones premiades han estat:

- Olimpíada de Matemàtiques: Alèxia Escudero Ribó (1a) i Marc Piqué Fàbregas (2on)
- Olimpíada de Química:  Xavier Tamarit Esteve (1r), Pol Ortega Fernández (2on) i Magí Calvet Munne (3r)
- Olimpíada de Física: Diana Mases Bonsfill (1a), Marc Cañadas Rico (2on) i Ferran Capell Castelló (3r)
- Olimpíada de Biologia: Marc Ortega Fernández (1r), Pol Ortega Fernández (2on) i Joan Marquina Pedra (3r)
- Olimpíada de Geologia: Paula Andreu Tabarés (1a), Yassin Tanane Hadira (2on) i Júlia Chinchó Rubies (3r)
- Olimpíada de Geografia: Victòria Breval Pérez (1a), Jara Lupiànez Élez (2a) i Teresa Vidal Guiu (3a)
- Olimpíada d'Economia: Joel Rubio Cortada (1r), Martina Ulier Bertran (2ona) i Quim Roselló Molinero (3a)

Continguts relacionats

Vídeo: La UdL lliura els premis al millor estudiantat de les diferents Olimpíades de les Ciències 2022

Galeria fotogràfica