La UdL oferta un màster propi amb contracte de treball durant la formació

Es tracta d'un programa dual en direcció d'operacions i distribució

masterambcontractedetreballUdL
Els matriculats combinaran la formació a la universitat i a l'empresa. FOTO: UdL

Combinar la formació a la Universitat amb una jornada laboral en una empresa, és el que ofereix el primer màster en modalitat dual que oferta la Universitat de Lleida. Es tracta del Màster en direcció d'operacions i distribució que permetrà als matriculats tenir un contracte de treball mentre duri la seua formació -de gener a desembre de 2015-, en empreses com ara Plusfresc, Semillas Fitó, Vall Companys, Argal o Coorporativa Alimentària Guissona SA.

Les competències professionals que s'hauran d'assolir en aquest màster propi han estat consensuades amb les empreses participants, per la qual cosa, els matriculats tindran un doble acompanyament amb un tutor de la universitat i un tutor de l'empresa.

Aquest programa formatiu es dirigeix tant a graduats universitaris -preferentment en enginyeria o administració d'empreses-, com a treballadors en actiu de les empreses que vulguin validar acadèmicament la seua experiència i expertesa en el sector. Això sí, per a les persones sense activitat laboral actual que vulguin cursar el màster, es durà a terme un període previ d'anivellament durant aquest mes de desembre.

El màster pretén abordar com s'organitzen les persones a l'empresa i a l'entorn productiu amb què es coopera, com es produeixen els béns i els serveis, com es milloren processos i productes mitjançant la innovació, i com es satisfan les demandes canviants dels consumidors. Els continguts, que seran impartits per una trentena de professors universitaris, consultors i directius d'empreses, tenen a veure amb estratègia, competència i entorn, control, mercats internacionals i models de distribució comercial, i diferents tasques directives.

La formació dual és una de les línies de docència que vol impulsar el Pla estratègic de la UdL 2013-2016. La Universitat de Lleida té previst estendre la formació dual amb empreses, tant en màsters com en graus. De fet, la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social, imparteix des del curs 2012-2013, un grau de formació en alternança en Educació Primària.