La UdL i el Parc Científic i Tecnològic de Lleida assessoraran una universitat peruana

En impulsar un parc científic i programes de màster i doctorat

PeruUdL2016
Els signants de l'acord. FOTO: UdL

La Universitat de Lleida (UdL) i el Parc Científic i Tecnològic de Lleida assessoraran i col·laboraran amb la Universitat Nacional Daniel Alcides Carrión (UNDAC) de Pasco (Perú) en la posada en marxa d'un parc científic i de programes de màster i doctorat. Així ho preveu el conveni marc que avui han signat els rectors d'ambdós universitats, Felipe Yali i Roberto Fernández, respectivament, i el vicepresident del Parc científic de Lleida, Àngel Ros, acte que ha comptat amb la presència del cònsol general adscrit del Perú a Barcelona, Luis Espinoza.

Una delegació de la UNDAC va arribar dilluns a Lleida i hi romandrà fins divendres amb l'objectiu de concretar les línies de col·laboració amb la UdL i el Parc. Fins ara, han visitat el Parc, el Fruit Centre, l’IRBLleida, la Facultat de Dret i Economia de la UdL, i properament coneixeran l’Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària i la Facultat d’Infermeria i Fisioteràpia.

En aquest sentit, tant el rector de la UdL, Roberto Fernández, com el de la UNDAC, Felipe Yali, han precisat que tot i que encara no s'han concretat els àmbits concrets de col·laboració, el d'avui és un primer pas en aquest camí. Fins i tot el rector de la UdL ha deixat la porta oberta a què ambdós institucions puguin compartir graus en un futur.

Per la seua part, el vicepresident del Parc ha afirmat que aquest és un acord per a l'intercanvi de coneixement i d'experiències i la col·laboració entre les ciutats i les seues universitats.

El conveni és fruit de les activitats d’internacionalització desenvolupades pel Parc els dos darrers anys i consolida les relacions amb la UNDAC, ja que un tècnic assessor d'aquesta universitat es va formar durant tres mesos al Parc de Lleida.

Des que el Consell d’Administració del Parc Científic va aprovar al 2014 impulsar la internacionalització per assolir més recursos i incrementar i diversificar les línies de negoci s'ha aconseguit presència a Polònia, a través de l’empresa OPP Grup ubicada al Parc; Turquia, on col·labora amb la seua Agència de Desenvolupament Internacional; Xile, amb la signatura d’un conveni de col·laboració amb la Fundació Valdivia Ciudad Universitària y del Conocimiento, que promou la implantació a la regió d’un parc seguint el model lleidatà; Bulgària, Alemanya i Singapur, entre altres països. També manté contactes amb Ucraïna.

TEXT: COMUNICACIÓ PCITAL/OFICINA DE PREMSA UdL

Més continguts