La UdL estrena un Minor en Gènere i Dret

És el segon que s'ofereix a Catalunya i compta amb un centenar de matrícules

GenereDretUdL
Taller de prevenció de la violència masclista a la FDE Foto: Centre Dolors Piera-UdL

La Universitat de Lleida (UdL) estrena aquest curs el Minor en Gènere i Dret, adscrit a la Facultat de Dret i Economia (FDE) i amb l'estreta col·laboració del Centre Dolors Piera d'Igualtat d'Oportunitats i Promoció de les Dones. Es tracta d'una formació complementària del estudis del Grau que permet a l'estudiantat obtenir una especialització en aquesta àrea específica del coneixement. Es tracta del primer minor en qüestions de gènere a la UdL i el segon, en aquesta matèria, d'una universitat catalana.

L'acollida ha estat un èxit, atès que s'han cobert totes les places ofertades, 20 per a cadascuna de les assignatures que s'hi inclouen, arribant al centenar de matrícules. La coordinadora del Minor i directora del Centre Dolors Piera, Ana Maria Romero, destaca que amb aquesta oferta formativa  "la UdL, un cop més, aposta de forma decidida per lluitar contra la invisibilitat i crear una cultura de sensibilització envers qualsevol situació discriminatòria, d'assetjament i violència".

En la mateixa línia, Romero defensa la necessitat d’ampliar aquesta formació específica a altres Facultats i Centres de la Universitat de Lleida "amb l'objectiu de formar futures i futurs professionals que incorporin la perspectiva de gènere en el desenvolupament de les activitats acadèmiques, professionals, així com a la seua vida personal".

El Minor en Gènere i Dret de la UdL consta de 30 crèdits d'assignatures optatives de caràcter semipresencial que es poden completar en un o més cursos acadèmics. Les assignatures que formen el pla d'estudis són: Els drets de les dones i les polítiques publiques, Dones i Treball, Dones i violència de gènere, Gènere i Drets Humans, Dona i protecció social; i fins a 6 crèdits de matèria transversal en gènere a escollir entre l'oferta formativa. L'estudiantat pot continuar especialitzant-se amb al màster oficial online en Estudis de Gènere i Gestió de Polítiques Públiques.

Més recursos

Web del Minor en Gènere i Dret