La UdL es manté entre les millors de l'Estat en docència

Segons l'U-Rànquing de la Fundació BBVA i Ivie, quarta posició compartida

La Universitat de Lleida (UdL) es manté entre les millors de tot l'Estat espanyol en docència, segons l'U-Ranking 2016 que elaboren la Fundación BBVA i l'Institut Valencià d'Investigacions Econòmiques (Ivie) i que s'acaba de fer públic. Concretament, comparteix el quart grup amb dotze centres més, com ara la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), la Rovira i Virgili (URV) o la d'Alcalà d'Henares.

La UdL figura al lloc 21 del rànquing general, d'un total de 61 universitats, que representen el 95% de l'oferta total a Espanya. Obté la mateixa puntuació que altres 8 centres, amb un índex d'1,1, el que la situa al cinquè grup a nivell global d'un total d'onze. La millor és la Pompeu Fabra, amb 1,6; seguida de la UAB, la Politècnica de Catalunya (UPC) i la Politècnica de València, amb un índex d'1,4 totes tres.

La UdL destaca, sobretot, pel que fa a la qualitat de la docència, amb una puntuació de 1,1. Això la situa al quart grup d'un total de nou. Aquest apartat valora aspectes com la ràtio de professorat doctor per alumne o la taxa d'èxit de l'estudiantat. La llista en aquest àmbit l'encapçalen la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i la Universitat de Navarra, amb un índex d'1,4.

Quant a recerca, la Universitat de Lleida es troba al setè grup, amb set centres més com la Universitat de Girona o la Politècnica de Madrid (UPM), i un índex de 1,1. Les millors en aquest àmbit, segons el rànquing, són la UAB (1,9) i la UPF (1,7). L'U-Ranking 2016 posiciona la UdL al grup de les "joves universitats investigadores", com la URV o la Jaume I.

La classificació per innovació i desenvolupament tecnològic està encapçalada per les tres grans universitats politècniques de l'Estat: UPC, amb un índex de 3,5; la Politècnica de València (3,1) i la UPM (2,8). Valora les patents i els ingressos per llicències i prestació de serveis, entre altres aspectes.

La quarta edició d'aquest estudi presenta l'anàlisi de les activitats docents, de recerca i d'innovació i desenvolupament tecnològic de totes les universitat públiques espanyoles i algunes privades.  Per comunitats, el millor sistema universitari és el català, amb un índex de rendiment que és un 20% superior a la mitjana. El segueixen els de Cantàbria (12%), el País Valencià (11%), Navarra (10 %), les Balears (8%) i Madrid (3%).

U-Ranking 2016 / Indicadores sintéticos de las universidades españolas

U-Ranking on-line