La UdL enceta les activitats prèvies al Congrés forestal espanyol

L'ETSEA coorganitza la trobada científica que tindrà lloc l'estiu vinent a Lleida

rodacongres
Presentació del Congrés a la UdL. FOTO: UdL
La Universitat de Lleida (UdL) acull avui la primera de les activitats prèvies del 8è Congrés forestal espanyol, que finalment tindrà lloc del 27 de juny a l'1 de juliol de 2022 propers i que, per primer cop, se celebrarà a Catalunya, en concret, a la capital del Segrià.

El Congrés, que no va poder celebrar-se l'any passat a causa de la COVID-19, preveu aplegar més d'un miler d'experts i professionals d'arreu de l'Estat que participaran en taules temàtiques sobre gestió de riscos, bioeconomia, conservació de sòls i recursos hídrics, acció pel clima, conservació d'hàbitats i biodiversitat, entre altres, a més de tallers, visites de camp i taules redones.

El Saló Víctor Siurana ha estat l'escenari de la presentació d'aquest congrés que estarà dedicat a la contribució de la ciència forestal als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de Nacions Unides. Representants de les entitats organitzadores: Societat Espanyola de Ciències Forestals, Generalitat de Catalunya, Diputació de Barcelona, Diputació i Ajuntament de Lleida, Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya (CFTC) i UdL, han expressat la seua satisfacció que la trobada es faci Lleida, únic lloc a Catalunya, on es pot cursar el grau en Enginyeria de Forest, ha remarcat el director de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) de la UdL, Jordi Graell.

El plat fort de la primera de les activitats precongrés ha estat la taula redona: La ciència forestal i la seua contribució als ODS, lema de la 8a edició del congrés i que ha tingut lloc a la UdL. Hi han participat la directora general d'Ecosistemes forestals i gestió del medi de la Generalitat de Catalunya, Anna Sanitjas Olea; el president de la Societat espanyola de ciències forestals, Felipe Bravo Oviedo; i el professor i investigador de la UdL i el CFTC, Sergio de Miguel.

MÉS INFORMACIÓ:

Dossier de premsa del Congrés