La UdL desenvoluparà un sistema integral de millora per al Grup Batallé

Per aconseguir una cabana de porcs Duroc amb greix més saludable

transferenciatecnologicaporciUdL
D'esquerra a dreta: Estany, Roberto Fernández i Batallé. Foto: UdL

La Universitat de Lleida (UdL) desenvoluparà un sistema integral per millorar la qualitat de la carn de porcí de la línia Duroc del Grup Batallé, potenciant les seues propietats nutritives i organolèptiques. Es tracta d'aplicar els resultats de la recerca realitzada per la Unitat de Millora Genètica del grup de recerca en porcí de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA), vinculada al centre Agrotecnio, objecte d'una sol·licitud de patent. L'objectiu és aconseguir animals amb greix menys saturat i més mono-insaturat, és a dir, més saludable pel consumidor. Particularment, àcid oleic.

El projecte preveu desenvolupar un sistema de valoració genètica basat en una bateria de marcadors, entre els que es troba el patentat per la UdL, la identificació de les dietes més favorables per potenciar els seus efectes i el control on line a l'escorxador. Batallé ha adquirit en exclusiva la llicència d'aquesta patent generada per la Unitat de Millora Genètica del Porcí, amb la que col·labora des de fa 15 anys per la millora de la qualitat de carn de porc. El projecte que s'inicia pretén seguir millorant l'aroma, sabor, textura i qualitat nutricional dels productes carnis del porc Duroc Batallé.

El rector de la UdL, Roberto Fernández, i l'administrador de Selección Batallé S.A., Pere Batallé, han signat avui el contracte de la llicència de patent en exclusiva a nivell internacional per a la seua explotació comercial i el projecte de recerca QUALIGEN  Millora de la qualitat nutricional i tecnològica de la carn de porc mitjançant l'aplicació de tècniques genòmiques i nutrigenòmica, que es desenvoluparà durant els propers tres anys. Aquests acords plasmen la transferència directa de la recerca de la Universitat de Lleida a la societat.

En aquest sentit, el director de la Unitat de Millora Genètica i catedràtic de Producció Animal de l'ETSEA, Joan Estany, ha subratllat la importància que "la recerca no quedi només en un bon article, sinó que repercuteixi realment en el sector". De la seua banda, Pere Batallé ha explicat que la seua empresa sempre ha buscat un "producte diferencial per anar un pas per davant" i per això és bàsica la col·laboració amb la Universitat. El rector de la UdL ha insistit que aquest tipus d'aliances són una "clau de futur".

Els representants del Grup Batallé amb els investigadors i autoritats de la UdL