La UdL coordina un projecte europeu de doctorat sobre energia tèrmica

Per crear una xarxa de 14 països, dins del programa Horitzó 2020

GREA-UdL2015
Els investigadors han fet la primera reunió a Brussel·les Foto: GREA-UdL

La Universitat de Lleida (UdL) coordina -a través del grup GREA Innovació Concurrent de l'Escola Politècnica Superior- la creació d'una xarxa europea per posar en marxa un programa de doctorat conjunt sobre tecnologies i aplicacions d'emmagatzematge d'energia tèrmica (TES). El projecte PhD on Innovation Pathways for TES compta amb un finançament de més de 4,3 milions d'euros del programa del programa d’investigació i innovació Horizon 2020 de la Unió Europea.

El consorci del projecte reuneix 22 participants de 14 països: 13 universitats, tres institucions de recerca, tres empreses i dos PIME.  Espanya, Regne Unit, Irlanda, França, Itàlia, Portugal, Bèlgica, Polònia, Letònia, Turquia, Israel, Alemanya, Àustria i els Països Baixos es beneficiaran d'aquest programa de doctorat, que busca millorar la formació pràctica i la qualificació dels professionals.

L'objectiu és contribuir a que Europa continuï liderant aquestes tecnologies i que els doctorands, mitjançant la formació en infraestructures de recerca  i instal·lacions experimentals es converteixin en "els investigadors que donin solució als desafiaments als que s'enfronta la nostra societat actual, la necessitat d’una energia neta, eficient i renovable", segons la catedràtica de l'EPS i líder del Grup GREA, Luisa F. Cabeza.

La primera reunió d'aquest projecte, que té una durada de 36 mesos, va tenir lloc la setmana passada a Brussel·les.