La UdL, al primer màster oficial en Ciències de Dades Biomèdiques a Europa

Set universitats catalanes el posen en marxa el proper curs

big data
Foto: Christoph Scholz (CC BY-SA 2.0)
La Universitat de Lleida (UdL) participa al primer màster oficial en Ciències de Dades Biomèdiques de tot Europa, que es posarà en marxa el proper mes de setembre en format virtual. Coordinat per la Universitat Rovira i Virgili (URV) de Tarragona, aplega 7 universitats catalanes i ofereix un total de 50 places a primer curs. Aquesta nova oferta, de 120 crèdits ECTS dividits en dos cursos, està dirigida a persones graduades en estudis científics i tècnics afins a la bioinformàtica, amb vocació d'especialitzar-se en dades de l'àmbit de la salut.

Al màster hi participen, a banda de la UdL i la URV, les universitats de Barcelona (UB), Autònoma de Barcelona (UAB), Politècnica de Catalunya (UPC), Girona (UdG) i Vic (UVic-UCC). Compta amb la col·laboració del Barcelona Supercomputing Center (BSC) i el suport de l'empresa farmacèutica nord-americana Amgen. Es tracta d'un títol oficial, amb preu públic, de dos anys de durada i un enfocament internacional, ja que s'impartirà íntegrament en anglès i en modalitat a distància.

Les persones que segueixin el màster adquiriran coneixements bàsics de biomedicina per poder establir un llenguatge comú entre la tecnologia i les ciències de la salut, coneixements avançats de bioinformàtica i diferents llenguatges de programació. Aprendran disciplines d'avantguarda com els sistemes complexos, la bioestadística, intel·ligència artificial i l'aprenentatge automàtic. En aquest sentit, l'objectiu és formar científics i científiques de dades "que puguin generar valor a partir del Big Data, contribuint a l'avenç de la medicina personalitzada de precisió", segons els promotors.

Text: Comunicació URV / Premsa UdL

MÉS INFORMACIÓ: